Ms K: Ja jag hoppas det vi har beställt fin väder.
Hur långt vi har kommit:
Bröllopsklänningen - bestämd ej beställd. Gör det i december och får den i april.
M2bs kläder - kavaj/skor har han reda, väst/pastrong/skjorta har vi hyrt och det är klart. Bara betalas och hämtas två dagar före bröllopet.
Tårta - vet vi vart den skall göras, skall bokas när vi har exakt datum.
Prästen - bokad, men datum bara preliminärt då hon inte visste om hon hade semester eller inte. Vi är flexibla med datumet.
Färg tema - klart, ljusgult, cream och mjukgrön färg.
Brudbukett - har några att välja på men tror jag vet. Min vän är florist som hon gör den och tar med den.
Frissan - Vet salong men får i april reda på vem som gör håret, skall försöka få samma som gjorde balhåret mitt även sminket är där. Skall bara bekräfta datumet.
Vigsel platsen klar - stugan
Festen - stugan
Gästlistan - klar, skickar inbjudan i februari/mars så gäster hinner planera sin semester.
Inbjudningskorten - gör en kompis som är pysslig av sig.
Toastmaster/madame har vi inte bestämt oss för ännu om vi skall ha eller inte.
CD-spelaren ordnar musiken på vigselplatsen och på festen då det inte finns ström där. Ev. sjunger min syster och min m2bs syster läser en dikt (ej tillfrågade ännu men vi hoppas).
Skorna - är inköpta för 199 kr, fina och passar till enklare tillställning som vi skall ha.
Myskläderna - har vi inte börjat tittat på. Köper väl det närmare. Kommer gå i tema färgen. Då vi är i stugan så vill man byta om på kvällen så man inte blir myggbiten.
Nattmat - korv, med bröd.
Mat - är klar, blir kallskuret med potatisgratäng.
Alkohol köper vi in närmare.
Bord/stolar skall vi höra om i helgen när vi är där uppe. Hoppas på att delegera över det till en som hade hand om det på förra årets bröllop där uppe.
Hoppas jag fått med allt. Oj vad långt det blev.