• Qozze

peppningstråd (del ii)

Jag hittade er till slut!

Idag fick jag en jätterolig komplimang från en jobbarkompis som jag inte kan låta bli att berätta för nån (=er). Ingen utom mina systrar och m2b har hittills nämnt ett ord om hur jag ser ut men idag kom en tjej fram och sa "Men hur mycket har du gått ner egentligen?" och tjejen som stod bredvid sa "ja, du har verkligen blivit mycket smalare". Jag som så länge har trott att det inte syns något, men uppenbarligen så gör det det nu (ganska precis 5 månader efter jag satte igång med projekt "viktminskning") Känns superroligt! Jag har inte vägt och mätt mig på länge men till helgen så är det dags igen (en månad sedan senaste vägningen). Hoppas det syns på vågen och måttbandet också.

• Qozze

AggaP: Bra gjort denna veckan! Det går verkligen fort för dig. hur bär du dig åt egentligen?

Jag hade vägningsdag idag (en månad sen sist), resultat:
    -1,2 kg
    -1 cm runt stuss
    -2 cm runt midja
    Övriga mått var samma som förra månaden

Så totalt ligger jag nu på -8 kg (har totalt ca 5 kg kvar till mitt slutmål). Måtten är också roliga, har minskat totalt -12 (!) cm i midjan t.ex.

Nu gäller det bara att hålla igäng träningen under sommaren. Känns lite motigt när det inte finns så många pass att gå på, speciellt på helgerna är det oftast inte ett enda pass. Måste försöka förmå mig själv att komma ut och promenera mer istället.

• Qozze

rosesarered: Ja, visst är det så att man blir mer sugen på sött bara man börjar smaka. Jag försöker låta bli att köpa hem sånt, men m2b sabbar det allt som oftast för han är också en riktigt gottegris (men jag vet inte var han stoppar allt, han är smal). Själv får man kämpa för varje bit.

Tossi: Tack! Det är så roligt att det faktiskt börjar synas. Det tog ungefär 5 månader innan jag såg det själv.

AggaP: Jag har jättesvårt att träna om jag inte har bestämt mig för en tid och ett pass. Det blir liksom inte av att man går ut och promenerar. Har jättedålig diciplin där, vet inte hur man ska bli bättre.

• Qozze

Ja, jag borde sätta upp en plan. Hade som mål att gå till och från jobbet minst en gång i veckan, men hittills har det bara blivit ett par gånger. Alltid finns det nån ursäkt. *skäms!*

• Qozze

Bruttan85: Vad menas med GI-metoden fas 1 respektive fas 2? Jag har ingen koll på hur den fungerar, har du lust att förklara? Jätteduktigt gjort att dig att tappa så mycket första veckan redan! Bra gjort!

viktualia: Grattis!! Det roligaste med viktminskningen är ju när man kan byta ner sig till en mindre storlek i kläder! Och när man får gå ut och köpa nytt i mindre storlekar pga av att de kläder man har är för stora!

• Qozze

l i s a: Åh, vad stiliga ni var båda två! Supersnygga!! Och stort grattis till att du nådde målvikten! Känner mig jättepeppad, vill bli lika snygg som du på vårt bröllop... Nu är det 6 månader kvar för min del.
    Får man fråga vilken klänning du hade? Den var jättesnygg, stilren och lagom enkel. Är på jakt efter något liknande själv.

Kommer någon av er från Olofsfors-trakten? Är själv uppvuxen i en by inte långt därifrån (Nyåker).

• Qozze

l i s a: Före och efter-bilder låter som en jättebra ide! Det ska jag med göra när jag har nått mitt mål. Får leta upp nån bild från i julas eller så att jämföra med (började projekt viktminskning i januari i år). Hoppas ni får det underbart i Italien! Själv ska jag gå på klänningsjakt i sommar

• Qozze

AggaP: Håller med dig om att det är svårare på sommaren. Mycket färre pass att gå på samtidigt som alla människor hälsar på och har med sig gottis/bjuder på god mat. Och så lite vin till det grillade osv osv. Är lite orolig för hur det ska gå på nästa invägning (ca en vecka kvar nu...). Hoppas jag inte har gått upp i alla fall.

Jag har också känt mig ganska nöjd med hur bra det har gått i några veckor nu. Jag har tyckt att det syns att jag har gått ner i vikt nu och det är jättekul. Men så denna vecka fick jag syn på några bilder som m2b tog i helgen på mig badande i bikini och då blev jag deppig igen. Min mage ser jättetrist ut, alldeles sladdrig... Så nu käner jag mig inte alls lika nöjd längre. Har kört ett pass ikväll och ska ta ett till på onsdag. Men sen ska vi vara borta ett tag och då blir det nog besvärligt med träningen. Skit också!!! Har så svårt att komma ut och gå - får be min m2b att knuffa iväg mig...

• Qozze

l i s a: Ni verkar ha haft en lyckad bröllopsresa, vad roligt! Och om man nån gång ska unna sig godsaker så är det ju på sin bröllopsresa! Det är man ju verkligen värd, speciellt du som lyckades så bra med dina mål. Du kan ju träna och äta nyttigare nu när du kommit hem igen

Själv ska jag ha invägning i morgon bitti (några dagar senare än tänkt men ändå). Är lite nervös för det, har varit en vecka hos svärisarna och där har det blivit mycket god man och vin - och mn har inte rört på sig heller. Ska ta ett långt pass idag för att försöka döva samvetet... har knappt 1 månad kvar till delmål 2. Är ganska skeptisk till om jag kommer att klara det denna gång (delmål 1 klarade jag precis).

• Qozze

Har haft min vägningdag idag. Har slarvat massor med god mat i sommar och blev väl inte helt överraskad över att det stod +0.4 på vågen jämfört med för en månad sen. Men det känns trist i alla fall

Får försöka fokusera på att mätningen gick desto bättre (allt jämfört med förra månaden);
    byst: -2 cm
    under byst: -1 cm
    midja: -1 cm
    Stuss: -2 cm
    lår: -1 cm
    överarm: -1 cm
    totalt -8 cm alltså
    Blev faktiskt glad över att jag åtminstone har minskat i omfång även om vikten inte blivit bättre. Försöker intala mig att det trots allt är formen som är det viktiga och inte vikten.

Kvar till delmål 2 är nu 1 cm i midjan och 3,5 (!) kg. Kommer förmodligen att klara midjan men vikten känns helt hopplös, det kommer aldrig att gå... nån som har lite tips? Ska försöka öka träningsdosen och bli bättre på att promenera. Men jag är lite lat när det gäller det, kommer mig liksom aldrig iväg...

Svar på tråden peppningstråd (del ii)