peppningstråd (del ii)
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
Hm, vad konstigt det blev. Jag skrev ju stora bokstäver i rubriken. Är det ngn som vet hur man lyckas med det? Ska man skriva inom *...*?
*hjälp*
56,2 innan helgen
56,6 efter helgen
Hoppas landa på 56 nästa vecka. Det blev lite onyttigheter i helgen: vin, chips, glass och 2 bitar bärpaj med vaniljsås. Men sammanlagt åt jag väldigt lite så det har jämnat ut sig på ngt sätt. Har börjat röra på mig lite mera: gå/springa, träna golf. All motion är ju motion. Jag försöker göra det som känns roligt, inte tvinga mig till ngt. Annars finns det risk att man lägger av rätt så fort.
OCH jag har gått runt i bikini några gånger & det kändes helt ok! Det är ett stort framsteg för mig :)
Pepp pepp
l i s a,
Apropå Toscana, du har säkert koll på det. Tänkte ni åka runt och var tänkte ni bo? Vet du om det brukar vara för varmt för att semestra där i juli?
Jag åker till Florence på söndag och ska vara där i ett par veckor (ska gå på en kurs där). Från början tänkte vi att min sambo kunde kommit ner och att vi kunde åkt runt där i en vecka. Men vi har ställt in allt pga av värmen. Kommer nog åka senare i höst. Vi tänkte att eftersom vi vill åka inne i landet och inte så mycket vid kusten, blir det alldeles för varmt att bila runt i 30 graders värme.
Glömde tillägga att helgens uppgång är utraderad. Vågen stod på 56,1 imorse :D
ankan05,
TACK :D Det går bäst för mig när jag inte tänker på det.
Jag är 164,5 cm lång.
AggaP,
Jag hoppas att landa på 56 nästa vecka men det är inget slutmål. Det är svårt att sätta en precis siffra eftersom man inte vet hur man ser ut när man har gått ner i vikt. I mitt fall så handlar det om 1-3 kg. Vill absolut inte väga under 50-52. Och jag tror inte heller att jag kommer någonsin att vara så smal. Jag tror att jag är lagom atletiskt byggd & har muskler lite var & där. Har svårt att föreställa mig så smal.
Mitt egentliga mål är inte siffror utan att må bättre, slippa bära runt omkring mig extra kg som gör att man får bättre kondis, etc. Dessutom sitter kläderna mycket snyggare :D speciellt bikini :D
Tossi,
Välkommen! Jag tror att de 7 kg till din brollopsdag fixar du gallant :D Hur lång är du?
Agga P,
Håller med dig att det finns även andra saker som gör att man mår bättre. Min drömdag skulle vara att åka på någon spa & få alla behandlingar de har! Ekonomin tillåter inte sånt just nu, men en dag kanske ... när jag fått ett kanonjob eller fått den utlovade gåvan av min mamma :D
Jag kommer vara bortrest tom 15 juli & kommer varken väga mig eller skriva här. Tänkte se upp med allt italiensk mat & köra mycket morgondrinkar och promenader.
Lovar att rapportera när jag kommer tillbaka :)
l i s a,
Åh, vad fiiina ni var! Du ser ut som en superstjärna! Vilken vacker klänning, frisyr, etc... GRATTIS! Vilka härliga bilder :) Kul att du lyckades med målvikten med!
Jag har precis kommit hem från Florence. Det var varmt men helt ok faktiskt. Hoppas ni får en fantastisk honeymoon over there :D
Kramis från Carma
Hej alla duktiga kämpare här inne!
Jag tycker att ni är duktiga iaf även om det inte alltid går som man vill.
Jag har inte varit inne på ett tag nu. Har inte kollat vikten heller för jag har ingen våg där jag är just nu. Jag gick ner 1-2 kg när jag var i Italien eftersom det var varmt och man inte åt så mycket. Sen gick jag upp allt på 2 veckor efter att jag hade kommit hem. Kändes så i kläderna iaf.
Nu, den senaste veckan, har det blivit en del onyttigheter tyvärr. Här i Berlin, där jag är för tillfället, blir man serverad bakelser och kakor varje dag. Och det är inte så lätt att stå emot! Har 5 veckor kvar att komma i form. Är bjuden till ett bröllop första helgen i september. Igår köpte jag en fin klänning (det blev en versace) och man vill väl se till att den sitter bra om 5 veckor (kommer nog behöva att ta in lite, hoppas jag).
Före & efter bilderna vore en kanon peppning för jag verkligen behöver motivation.
Sommarhälsningar och Pepp Pepp från mig!
Hej alla som är kvar!
Jag har nått min målvikt :) Jag väger 55 kg till mina 164,5 cm. Det känns underbart, samtidigt vill jag gå ner 1 eller max 2 kg till. Eller kanske träna mer och byta ut fläsk mot muskler. Ska börja springa lite oftare tänkte jag. Jag älskar verkligen att springa, det gäller bara att komma igång.
Ang. viktnedgången, jag gjorde inte så mycket. Jag bara åt när jag var hungrig, försökte lyssna mera på min kropp & gick på en löprunda då och då.
Pepp pepp
Carma
Tack så mycket!!!! :)
Jag kan säga att jag mår mycket bättre och trivs bättre med mig själv. Konstigt att några kg kan påverka så mycket.
Det gäller dock som sagt 'to keep an eye on it', så att man inte hamnar där igen. Hösten är perfekt årstid för att komma igång med träningen. Så jag tänkte att röra på mig mera och fortsätta leva sunt med rätten att unna sig ngt gott (mindre nyttigt) då & då.
Pepp pepp
Carma