• AggaP

peppningstråd (del ii)

l i s a
    Jag är nyfiken...
    Grattis
    Ni var ju så jättefina!!!
    Klänningen var underbar och satt toppenfint på dig.

Grattis till målvikten också, hoppas ni får det underbart i italien.

• AggaP

Hej på er!

Det verkar som om många tagit semester...?
    Det har ju iaf jag från bantningen ett tag, men så är det ju sommar trots allt. Även om det inte är en så jättebra sådan.

Har de senaste veckorna mest jobbat, lyckades dra på mig en förkylning som stoppade min träning. Sedan la de ner gymet där jag tränar. Sedan kom de blivande svärföräldrarna och hälsade på med massor av godis. Det är inte lätt...

Men så kom förra torsdagen, då fick jag maginfluensan....Men ärligt talat det är ju inte för trevligt. Och kilorna man "kräks" bort hoppar ju på en lika fort igen. Dessutom tycker man ju synd om en själv när man inte ätit riktigt på några dar, vilket gör att all skräpmat plötsligt blir tillåten...?? Hur tänker man egentligen.

Ja ja, nu mår jag bra igen, har ätit gröt till frukost och lyckats ta mig ut och sprungit en runda.

Väger för tillfället 67kg, men jag ser att visaren drar sig mot 66kg .

Ju längre jag bantar, ju smalare jag blir, ju mer nöjd blir jag. Mitt mål till bröllopet var 60kg, och jag hade inte tänkt gifta mig om jag inte klarar det. (jo det hade jag väl....)Men frågan är om jag inte är nöjd om jag väger ca 64kg. Fel tankesätt när man bantar, jag vet. Men visst är det en härlig känsla av att känna sig mer nöjd med sig själv. ?

Hoppas det går bra för er alla
    Pepp Pepp och sommarkramar

• AggaP

rosesarered
    Skönt att höra att någon mer gör och känner som jag.

Du har ju ändå gått ner 1kg sen sist du skrev (trots som du säger att du fuskat med bantningen). Det är väl jättebra gjort.

Vågen stod i morse på 66,5kg, så det är helt ok. Funderar på att eventuellt gå ut och gå en runda, men det är ju så tråkigt att gå själv...Kanske imorgonbitti istället. Jag får vela lite till...(så att det blir för sent och mörkt)

Qozze
    Ähhh, att du inte är nöjd med magen är bristen på solsken...Hade ju varit lättare om man kunde få sig en solbränna...Kämpa på!

• AggaP

Har denna veckan sprungit 2 ggr och gatt en gang. atit som man ska och gjort bra hemlagad mat. Ska vaga mig imorgon, far se, aven har skeptisk till att det andrat sig nagot verkar ligga stadigt pa 67kg.

l i s a
    verkligen kul att hora att brollopsresan var lyckad, och kan bara halla med Qozze om vad det galler vikten och mat pa brollopsresan.

Nu har jag bestamt att satsa hart igen pa viktminskning, sa jag kommer hanga har lite mer.

• AggaP

Qozze
    Jag köpte klänning i en storlek som jag trodde var ganska lagom kanske lite liten när jag köpte den. Det går att ändra 4cm på var håll, vilket gör ca 1 storlek. Senast jag testade den (juni) satt den bra kanske lite tajt, har gått ner lite sen dess, så jag tror den är bra nu. Lyckas jag gå ner mer innan december så kommer jag få sy in den lite (hoppas....)
    Gu, va kul det är att prova klänningar....

Här går det upp och ner med bantandet. Lyckades ta 10 kilo sedan i julas, detta i förra veckan. Firade med choklad och chips.... Nu känner jag mig uppblåst och tjock igen så det är dags att ta de sista 2-6 kilorna nu....Ska inte tvinga mig ner till 60 innan bröllopet om det inte går, men till 64 ska jag bara!!

Min mamma har förresten nåt sitt mål nu, hon har gått ner 30kg sedan förra hösten, ni skulle bara se vilken skillnad. Både på kroppen och på humöret, allt till det bättre, fast hon är väldigt liten, det är svårt att vänja sig...

Pepp pepp på er alla, kom igen nu, nu är snart hösten här och det är dags att börja minska i storlek igen!!

• AggaP

Qozze
    ja, korsettklanning verkar lite lattare, da ar det ju bara att dra at snorningen....Och det ar ju sa fint med sadan klanning.

Jag saknar f&s, mitt gym har ju lagt ner och nu far jag ga och ga och ga, blir lite trottsamt och man bygger ju inte muskler pa samma satt. Har dar jag bor har de inte lika mycket att valja pa som nar jag bodde i gbg.

Jo, mamma ar sa nojd och glad hela tiden, det ar san skillnad pa hennes humor och hon har alltid ett leende pa lapparna nu. Tankte att det kanske kunde vara inspiration att veta att det faktiskt gar att plocka varenda kilo man har extra som man vill bli av med. Hon klarade ju det, dessutom ar hon 60 ar, borde ju vara lattare for oss.

Nu ska jag ut och ga igen. Pepp!!!

• AggaP

Qozze
    Absolut visst ska vi klara ngra futtiga kilon, hjalper dock inte att man sitter inne och latar sig framfor datorn ikvall som jag...
    Men himlen ar faktiskt jattemork... trodde det skulle hunnit borja regna nu, men jag hade nog hunnit ta en promenad...tja det var ju otur...

• AggaP

Roccosgirl
    Hej, på dig, vad duktig du har varit, 10kg, bra jobbat. Kul med en nying.

Qozze
    Det är min födelsedag....26.e januari....
    Vad romantiskt det låter med snö och Åre...wow...

• AggaP

Grattis Carmaa, kul att du nått din målvikt!!!

• AggaP

Idag har jag sprungit....antligen har jag tagit mig samman och ska forsoka igen....
    Det gar valdigt trogt for tillfallet...vill garna ga ner i vikt men inspirationen finns inte riktigt dar...men man vill ju inte ge upp och jag vill na min malvikt sa att jag slipper att banta hela livet, vilket jag har gjort hittills.

Det ar dags att jag tar och forsoker ta de dar sista kilorna....suck vad det gar segt.

Har inte nagon lite pepping och ge, hur gar det for er andra???

• AggaP

Qozze
    Vad duktig du ar som har borjat cykla, bra jobbat.
    Jag vagde imorse 66kg, men for 2 dagar sedan var jag och snuddade vid 65kg. Men mensen ar pa gang sa jag hoppas att det ar det som spokar....annars blir jag deppig....Jag ar nojd med att vaga 63kg tror jag, men har satt min malvikt pa 60 kg. Sa man kan val saga att jag har 3-6kg kvar att ga ner...
    Hur gar det for dig sjalv, nar har du vagdag och hur mycket har du kvar???

Ahhh. det later fint med en korsett, ar det for brollopsnatten kanske???Det ar nagot jag maste ta tag i och skaffa mig. Det kanske kan ge lite peppning att gora som du och kopa nogot lite for litet

Vickan78
    Nar gifte du dig?? Skrev du nagot om det har, eller missade jag det?? Grattis iaf, hur var er dag???

Pidis
    Det kommer att ga bra for dig, du har manga dagar pa dig, lycka till!!!

Pa lordag ar det bara 13 veckor kvar!!!!!

• AggaP

Jag gar i min klanning men kan knappt andas....maste fixa de sista kilorna nu....

• AggaP

Qozze
    OT.Hur gick det till att beställa klänning från kina, är det inte svårt med storlekar och så??? gick du till andra affärer först och provade??? Med lite tur och vaselin ska du nog gå i klänningen...hi hi hi....jaga håller tummarna för dig.

• AggaP

Qozze
    Det låter ju bra. Och om du har beställt längre storlek så borde de ju inte missa detta. Själv är jag för kort för alla klänningar, men det är ju lättare att åtgärda.

Idag ska jag läsa igenom min lilla bok om oranisk mat och imorgon är det dags att börja träna och äta rätt igen. Hur många gånger har jag lagt in ett liknande inlägg??? Men nu ska kilorna bort, jag har 10 veckor på mig och ska ner 3 kilon till. De resterande 3 kilorna kan jag ta efter bröllopet.

Längd 165 cm
    Startvikt 76 kg
    Nuvarnade vikt 66 kg
    Målvikt 60 kg

Jag ska börja med att gå imorgon på morgonen.

Svar på tråden peppningstråd (del ii)