• Qozze

peppningstråd (del ii)

Vickan78: Nix, semestern är slut. Har försökt hålla igång under sommaren och det har väl gått hyfsat bra. Har i alla fall känt mig så pass Ok att jag har varit och provat klänningar, superskoj! Snart är det dags att beställa. frågan är bara hur man ska tänka. Har fortfarande en del att gå ner (som jag vill alltså). Men ska man beställa en mindre klänning än vad som passar nu Tänk om man inte lyckas gå ner resterande kilon... Hur har ni andra gjort?

• Qozze

AggaP: Håller med, det är jätteroligt att prova klänningar! Är rätt så inne på en klänning med korsettsnörning och då blir det nog lite enklare. Då kan man ju beställa en storlek som man tror man kan komma i, och om det blir lite mer eller lite mindre än så kan man nog justera själv med snörningen. Nu är det bara lite drygt 5 månader kvar till dagen D. Häftigt!!

Jag tror att det blir lättare att hålla igång när hösten börjar, F&S har redan börjat utöka antalet pass igen. Skönt!! Vill också bli av med ca 2-6 kilo innan bröllopet. Inte så mycket kvar nu!

Vad häftigt att din mamma har plockat 30 kg - det var riktigt bra gjort!! Förstår att det är ovant att se henne. Antar att hon är jättenöjd själv.

• Qozze

AggaP: Självklart är det peppande att höra! Och ännu bättre är det om man klarar det vid 60! Nog sjutton borde vi kunna klara av att plocka några kilon och cm med!

• Qozze

Roccosgirl: Hej! Vi gifter oss också i Januari. När och var smäller det för er? Vi gifter oss den 26 januari utanför Åre (ett riktigt vinterbröllop med snö hoppas vi! ).

• Qozze

Carma: Grattis till att du nått målet! Vad roligt att höra! Vi är några få som kämpar vidare fortfarande...

Denna vecka har jag varit på två pass, ska försöka dra iväg i morgon bitti igen så man får ett extra pass (det lär behövas inför lördag-kvällens fest...). Då kan man ha det skoj utan sådär jättedåligt samvete

• Qozze

Lyckades få in tre pass förra veckan. Denna vecka har jag börja cykla till eller från jobbet (beror på hur vi får till det med dagis-lämningar/hämtningar). Hoppas att det ger lite resultat.

AggaP: Håller med om att de sista kilona känns sega. Det är som om att det inte händer något. Bra gjort att du varit ute och sprungit!!
    Jag måste försöka ta tag i mina sista kilon med nu. Har beställt en korsett som är lite för liten nu (fick hem den idag) så jag måte få bort lite fläsk så att jag kan ha den - den är ju så fin.
    Hur mycket har du kvar? Vad blev din senaste invägning? Jag ska snart väga in för denna månad, hoppas, hoppas det går bra...

• Qozze

Vickan: Grattis till bröllopet. Några kilon extra får man väl kosta på sig efter en sån fest. Man måste ju få njuta lite med!

Pidis: Bra gjort! Nu kan du bara sätta igång med tränandet. Du har ju massor av tid på dig. Vad har du för mål och var ligger du idag?

AggaP: Vad skönt att du nästan är vid ditt mål. Du kommer garanterat att klara det till bröllopet! Jag hade vid sista vägningen 4-6 kilo kvar (vägde 76 och vill hamna på 70-72 kilo). Men det är snart en månad sen så jag hoppas att det har hänt lite mer nu. Ska ha invägning den 1:a sept (lö). Hinner cykla ettpar gånger till och ta ett träningspass till

• Qozze

l i s a: Klart man får hänga kvar. Ni som har gift er redan är ju guld att ha för tips och råd till de som har dagen kvar.
    Hur går det med träningen då? Har du slutat träna också eller "bara" börjat slarva lite med maten?

• Qozze

l i s a: Aj, aj, det låter inte så roligt. Då föreslår jag att du föröker komma igång med att röra på dig igen. Vad fungerade bäst för dig innan bröllopet? Kan du inte börja om med det? Se till att komma ut minst en gång i vecan till att börja med, sen får du öka på dosen! Själv är jag kass på att sticka ut och springa eller gå, jag måste ha något inbokat. Jag brukar varje söndag titta i kalendern och bestämma vilka pass som jag ska gå på under veckan och så ser jag till att följa det. När du har kommit igång med motionen så blir du förhoppningsvid mer sugen på nyttigare mat med. Börja och göra goda sallader till maten. Det går snabbt att skära ihop och om man tar sallad först får det inte plats lika mycket annan mat på tallriken (även om den nu skulle vara lite onyttig).

Fröken Figo: Bra gjort!! Grattis! Det funkar förvånansvärt bra med regelbunden motion och bättre mat. Det är inte världens snabbaste metod med jag tror nog att den är mer hållbar i längden, har man lagt om matvanor så vänjer man sig vid det och då håller det långsiktigt också. Jag har använt samma "knep" och har gått ner 8 kg sen i januari (har inte vägt mig sedan 1 aug så jag vet inte hur det ligger till nu, men förhoppningsvis till det bättre). Inga drastiska skillnader i matvanor, bara att alltid ha sallad till maten och dricka mycket vatten. Lördagar brukar jag få unna mig lite extra, typ vin till maten, onyttiga såser eller godis

• Qozze

Ja, men då är du ju nästan framme vid målet Och du har ju faktiskt tid på dig så det kommer att gå bra!

Min klänning är på väg från Kina nu. Får se om jag kan andas i den

• Qozze

AggaP: Jag var först i några affärer och provade kläningar, för att få lite koll på storlekar men framförallt för att se vilken modell jag passar bäst i. Kom t.ex fram till att halterneck (som jag var helt inne på innan) gjorde att jag såg lika bred ut som en ladugårdsdörr så det gick bort. Storleksguider finns ju på alla kina-företag som jag kollat in, men man får ju omvandla inch till cm för att mäta sig själv. Det som jag är mest orolig för nu är om klänningen blir för kort, jag har beställt extra längd eftersom deras standardstorlekar är ca 10 cm för kort för mig (är 176 cm lång). Hoppas bara att det inte missades... Sen är det förstås lite av en chansning för man vet ju inte om tyger och sömnad blir bra. Men skulle det vara en katastrof som inte går att sy om/till så har jag ju tid på mig att hitta nåt annat.

• Qozze

AggaP: Klänningen kom idag och den var tillräckligt lång!
    Har du börjat om med träningen och den bra maten nu? Själv ska jag försöka dra mig iväg till ett pass senare ikväll. Har inte hunnit med mcket alls den senaste veckan och jag har lite dåligt samvete för det. m2b åker bort i morgon med så då går det inte att träna heller förrän tidigast på söndag när han är tillbaka. Jag vet faktiskt inte hur jag ligger till viktmässigt längre, ska försöka få hit syrran med vågen nån kväll...

Svar på tråden peppningstråd (del ii)