Gravid och missfall, trots Yasmin!
Jag började äta Yasmin för ca 45 månader sedan... allt gick bra i början, men efter ca 1 mån fick jag stora humörändringar; jag var ledsen ofta och mycket... grät... bråkade med alla...
För ca 1 månad sedan, förstod att jag var gravid...! Trots att jag hade ätit p-piller så som jag ska, och inte missat en enda gång. Efter 3-4 veckor, fick jag missfall.
Jag tog det ganska bra första dagarna - var som vanligt. Men sedan fick jag enorma ångestattacker på kvällarna och nätterna... och det gick så långt att jag var i sådana konstiga sinnestillstånd att jag hotade min man med att jag skulle ta mitt liv - jag skärde mig i armen etc etc.
Jag slutade ta Yasmin nu för en vecka sedan, och det känns som om jag har äntligen kommit ut ur dimman.
Jag mår så mycket bättre - och när jag minns de kvällar och nätter då jag var helt "borta" (med självmordstankar etc), så känns det som om det var en helt annan person. Jag ser mig själv göra alla dessa galna saker som jag gjorde; men jag ser mig själv som en beskådare, inte som den person som faktiskt gjorde allt det...
Så, jag undrar...
Har någon annan haft liknande med Yasmin...?
Blivit gravid trots p-piller? Sedan fått missfall?
Blivit deprimerad pga p-piller?