Inlägg från: Forsfors |Visa alla inlägg
  • Forsfors

Gravid och missfall, trots Yasmin!

Jag har mått skit när jag ätit p-piller (ångest, PMS värre än något annat, aggressioner osv). Av den anledningen ville man tvinga på mig yasmin för att man påstod att "av dem kommer du inte må dåligt" jag tvärvägrade och det är jag glad för när jag läser ditt inlägg. har själv testat två andra p-pillersorter (follimin och trionetta, minns inte i vilken ordning med den första sorten grät jag bara hela tiden, så jag fick byta till den andra) och åt p-piller i 5 år innan jag insåg att de kanske hade med mitt humör att göra och slutade. Har fortfarande kraftig PMS, men den är inte på långa vägar lika hemsk som när jag åt p-piller. P-piller fungerar nog bra för många, men så kanske de finns vi som inte tål dem alls, eller så har man bara haft otur och prövat såna man inte tål och sen blivit rädd för att pröva andra. Jag tänker aldrig utsätta min kropp och mitt psyke för någon form av preventiv hormonbehandling igen, men tycker att det är jättebra att alternativet finns för de som tål det.

beklagar verkligen det du fått vara med om, måste ha varit jättehemskt.

Svar på tråden Gravid och missfall, trots Yasmin!