Bittra människor!
Nämen oj! Var har du läst??? Visst har jag varit inne på diverse trådar där det pågått vilda diskussioner orsakade av delade meningar och delat tycke/smak, men bitterhet? Näe, någon sån uppfattning har jag då aldrig fått, iallafall inte förrän nu.
Efter att ha läst ditt inlägg så kan jag bara torrt konstatera att det faktiskt i det här fallet är just du själv som står för bitterheten och dömandet av andra.
Jag är tämligen säker på att de allra, allra flesta måste prioritera olika saker då de planerar sitt bröllop, oavsett vilken budget de har. Eftersom olika saker är olika viktiga för folk så är det ju tämligen naturligt att man prioriterar olika. Medans ett par utan att tveka prioriterar en ring för 75000kr så väljer nästa par att istället välja en ring för kanske 5000kr och istället satsa en större summa på middagen eller kanske resan... Inget är mera rätt eller fel än det andra utan det handlar väl till syvende och sist om vad man själv anser vara just viktigt.
Jag har mycket svårt att tro att någon som skriver ett inlägg där det står att "JAG skulle aldrig lägga så mycket på en ring" menar att hacka ner på och kritisera den som faktiskt gjort det, utan det är nog snarare ett sätt att säga "JAG prioriterar annorlunda". (detsamma gäller t.ex. brudklänningar, resor och annat som diskuteras flitigt här på bt)
Till sist måste jag bara fråga:
Vi som då inte har obegränsat med pengar utan som faktiskt är tvingade att prioritera och tänka mer än en gång innan vi lägger ut några pengar på vårt bröllop, men som ändå vill att det ska bli fint... Vi som faktiskt inte har råd med den där designerklänningen för 30 000kr som vi drömmer om, utan som får nöja oss med en lika vacker (men MYCKET billigare) kopia från Kina... Vi som väljer bort catering och restauranger och istället (med stor hjälp från mamma och svärmor) väljer att själva laga maten och bjuda på en buffé (detta gör att vi får ner priset så mycket att vi kan bjuda många fler gäster än vi hade kunnat göra om vi bjudit alla på restaurang eller cateringmat)... Har vi enligt dig för "billiga" lösningar på våra bröllop för att få gifta oss??? Efter ditt inlägg här med allt _ditt_ hackande på just de billigare alternativen så börjar man ju att fundera? Vad är det enligt dig som är så fel med att man sparar pengar???
För min egen del så är det jättebra att kunna spara pengar lite här och var eftersom det automatiskt ger mig större utrymme för att kunna ordna de där små detaljerna som ger vårt bröllop det där "lilla extra". Så flera tips om sånt som kan spara in någon krona lite här och var välkomnas varmt av mig och även alla tips om små stämningshöjande detaljer (t.ex. då det gäller dukning eller dekorationer) som man lätt kan göra själv väntar jag ivrigt på att få läsa mer om.
(Faktum är att den största anledningen till att jag överhuvudtaget hänger här på BT är just för att få tips och inspiration till sånt som kan ge vårt bröllop en extra touch men som samtidigt inte per automatik betyder att vi överskrider vår budget.)