• bride2beAUG2007

Bittra människor!

BT kommer med all säkerhet radera detta inlägg men det bryr jag mig inte om. För nu är jag så less att jag måste skriva av mig,

Jag fattar inte vad det är för människor hänger här egentligen? I ett år har jag snurrat runt här letandes efter tips men vad jag har hittat är hemska personligheter.

De flesta av er verkar avsky allt som kostar mer än 5 kr. Om någon har supervacker ring som gick på 75.000 då fnyser ni och säger att ni aldrig skulle lägga så mycket pengar och istället köpa hus.

Om någon avgudar sin pappa och verkligen vill bli överlämnad så hackar ni sönder den personer som de korpar ni är.

Om någon har turen att ha generösa föräldrar så börjar ny spotta ur er diverse spydigheter. (men ni tycker det är helt okej att ta betalt av era stackars gäster)

MEN

Det är helt okej att bjuda sina gäster på billiga bufféer bara för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta sin stackars mamma svettas i köket, sy ens klänning eller binda en bukett för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta någon stackare i Kina sy upp en simpel klänning åt en som knappt sitter rätt (jo ni hörde, äntligen är jag ärlig med hur ni ser ut på era bilder. Vilket annars är förbjudet att säga TROTS att ni ber om ärliga svar). Detta är helt okej för man sparar pengar och kan dessutom sen sälja klänningen för det dubbla.

Sluta vara så fruktansvärt bittra för jag blir rädd när jag läser era inlägg! Trodde inte det fanns så arga, bittra och känslomässigt snåla människor där ute. Jag trodde att BT var ett ställe där man uppmuntrade varandra OAVSETT om ens bröllop kostar 2.000 eller 2.000.000.

Uppenbarligen finns det RÄTT & FEL bröllop. USCH!

• Svar på tråden Bittra människor!
  • Lady o Lufsen

Men oj...onekligen så låter ditt eget inlägg bittert när du under årets lopp hittat så många elakingar...

MEN- kan till viss del hålla med dig. ALLA här inne har rätt till åsikter men dom måste kunna framföras utan påhopp och kränkningar!

• TigerLinn

kan till viss del hålla med dig...

• Gotland-08

Oj, vi har verkligen olika bilder av BT. Har hängt här sedan juldagen...min m2b friade på julafton

Jag har aldrig stött på de bittra. Oftast är det trådar som startas av någon som skriver något provocerat, som du nu har gjort, som brukar väcka debatt.

Kanske tolkar vi, du och jag, det skrivna ordet olika. Kan vara svårt ibland när man inte hör tonfallet.

• Vidalila

vilket härligt inlägg TS! uppfriskande!

vissa människor är nog så patetiska att de faktiskt tror sig ha behörihet att poängtera för andra brudpar vad som är rätt eller fel, självklart utifrån deras egna rådande nåderegler...

• Lady o Lufsen

OCH det kan bero mycket på vilka trådar man ger sig in i och hur länge man väljer att vara kvar i den tråden...

• Gotland-08

Lady o Lufsen: Där har du en poäng! Onödigt att reta upp sig på något som man ändå inte kan göra något åt

• U+M

Alltså, vilka trådar läser du? Det verkar som att det enda man inte får kritisera på BT är att någon lägger pengar på något, annars får man kritisera allt, tycka om allt! Jag har många gånger sett inlägg som ditt, men aldrig sett de trådar som ni blir så upprörda av! Däremot ser jag många som rasar mot kuvertavgifter, som säger att det är snålt med betalbar etc.

Jag skriver som jag gjorde i en liknande tråd för ett tag sedan. Folk TYCKER så fort det har med bröllop att göra. På BT, och i den verkliga världen. Det kan man tycka är jobbigt, men så är det. Om någon tycker att något är dyrt är man visst bitter? Själv tycker jag att vissa saker i vårt egna bröllop är åt skogen för dyra. Jag skulle förvisso aldrig få för mig att säga till någon att de har lagt för mycket pengar på något, men återigen, jag har aldrig sett någon göra det på BT heller?

• rocketqueen

Sedan så väljer man ju själv vad man vill lägga energi på; om man vill förfasa sig över att andra personer inte har samma preferenser som en själv och starta trådar om det - eller om man vill bara låta det rinna av och istället se till hur otroligt många fina tips och människor det finns här! Det kommer alltid finnas "hemska" människor vart man än vänder sig i offentligheten, det enda man kan göra är att välja hur det vill påverka en. Jag ser mest till alla trevliga, roliga, uppmuntrande inlägg som faktiskt finns här på BT och gläds över det.

Tyvärr tycker jag du verkar flöda av negativ energi. Jag hoppas du inser att allt du gör kommer att komma tillbaka till dig, förr eller senare. Att kalla andra människor för "korpar" och peka på hur dåligt klänningar sitter tycker jag faktiskt inte bidrar till en vidare mindre bitter stämning här på BT, tvärtom. Bättre då att sprida positiv energi om man vill få ett slut på bitterheten, du kan inte kommendera folk här, speciellt inte när du gör likadant själv!

Slutligen vill jag önska dig allt gott och hoppas att du i framtiden kan se de goda sidorna med BT!

• MKD

Hmm, kan till viss del hålla med. Men jag går gärna raskt vidare till inlägg jag tycker är roliga och intressanta, resten struntar jag glatt i. Man e ju olika

• Gotland-08

U+M: Det kanske är så att TS tolkar annorlunda än vad du och jag gör. Sen är det ju så att ett forum bygger på att folk tycker, annar blir det ju inte ett forum...

Svar på tråden Bittra människor!