• bride2beAUG2007

Bittra människor!

BT kommer med all säkerhet radera detta inlägg men det bryr jag mig inte om. För nu är jag så less att jag måste skriva av mig,

Jag fattar inte vad det är för människor hänger här egentligen? I ett år har jag snurrat runt här letandes efter tips men vad jag har hittat är hemska personligheter.

De flesta av er verkar avsky allt som kostar mer än 5 kr. Om någon har supervacker ring som gick på 75.000 då fnyser ni och säger att ni aldrig skulle lägga så mycket pengar och istället köpa hus.

Om någon avgudar sin pappa och verkligen vill bli överlämnad så hackar ni sönder den personer som de korpar ni är.

Om någon har turen att ha generösa föräldrar så börjar ny spotta ur er diverse spydigheter. (men ni tycker det är helt okej att ta betalt av era stackars gäster)

MEN

Det är helt okej att bjuda sina gäster på billiga bufféer bara för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta sin stackars mamma svettas i köket, sy ens klänning eller binda en bukett för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta någon stackare i Kina sy upp en simpel klänning åt en som knappt sitter rätt (jo ni hörde, äntligen är jag ärlig med hur ni ser ut på era bilder. Vilket annars är förbjudet att säga TROTS att ni ber om ärliga svar). Detta är helt okej för man sparar pengar och kan dessutom sen sälja klänningen för det dubbla.

Sluta vara så fruktansvärt bittra för jag blir rädd när jag läser era inlägg! Trodde inte det fanns så arga, bittra och känslomässigt snåla människor där ute. Jag trodde att BT var ett ställe där man uppmuntrade varandra OAVSETT om ens bröllop kostar 2.000 eller 2.000.000.

Uppenbarligen finns det RÄTT & FEL bröllop. USCH!

• Svar på tråden Bittra människor!
  • Linum

Varför får man inte tycka som man vill? Är det verkligen så illa att inte tycka precis som alla andra hela tiden? Ni som hela tiden orkar klanka på andras, har ni tänkt på att det är ni som gnäller - inte alla andra...

Får jag också duktigt med sk*t nu?

• Vickster

Det är jag verkligen inte, jag tycker bara inte att de är fina.
    Och jag visste att jag skulle få mothugg, men jag står för det. De ser billiga ut, illa sydda, sladdriga i tyget, blanka osv.

Det är vad jag tycker! haha!

• zukigirl

Så det är okej att säga att har du köpt en kinaklänning så är du ful!!??

• amorin

Vickster

Vill bara tillägga att min klänning är från Kina och ingen av de beskrivningarna passar. Sömerskan som hjälpte mig med längden här i Sverige var tvärtom superimponerad av kvaliteten på tyget och sömnaden. Hon sa att den slår många av de klänningar som de hyr ut vilka alla är märkesklänningar.

Du kan ju titta in och kolla på den om du vill. www.alexodado.com

• zukigirl

Det kallas förresten att generalisera. Verkar finnas mycket sånt här inne på BT har jag märkt....

• Vickster

Haha, ja, hon skrev det lite märkligt....Det var ju inte brudarna jag menade.....Jag tror att hon har en Kina klänning.....

• Vickster

Amorin

Läs vad jag skrev! Jag skrev : Så fula de flesta är!

Din är då inte en av dem, grattis till dig! Jag är övertygad om att du kommer att vara strålande vacker! Jag behöver inte ens gå in på din sida för att titta.

• Hoppfull Romantiker

Håller med TS till stor del. Den svenska jantelagen är hård, stenhård. Inte bara på BT utan annars också.

BT är superbra och dom som pysslar med denna sajt gör ett hejdundrande jobb. Men visst är bitterheten stor, Sverige är landet där alla ska vara Lucia och spela anfallare om man vill det. Så enkelt är det inte ..

Du låter bitter själv TS, men jag förstår stora delar av din bitterhet!

/HR

• 071023 2

Vickster

Jag håller med dig, om man nu tycker att kina klänningarna är mindre vackra så får man väl tycka det?

Jag skulle ALDRIG beställa en Kina klänning.

Men självklart så finns det säkert hyffsats schyssta exemplar av såna också.

• J_J

Inga seriösa, högaktade brudklänningsåterförsäljare stöder dessa företag, och inte jag heller.

Buffé tycker jag däremot är okej, mest för att få lite rörelse i lokalen och blir automatiskt lite mingel - prisskillnaden mellan serverad mat eller buffé var heller ingen skillnad för oss.

Tycker det är hemskt att ta betalt av sina gäster, då kan man lika gärna köra knytkalas med både mat och alkohol tycker jag.

Tummen upp för den s.k. "brudöverlämningen", tiderna förändras och Sverige är så pass självsäkert att det inte behöver tolkas som kvinnoförnedrande längre. Tolkar du det så, fine, håll då fast vid gamla seder och låt inte förändringar i samhället ske.
    Blir så trött på alla feminister som spyr upp anklagelser över detta, VI gör som VI vill!

Allt är självklart relativt, men det här med hög bröllopsbudget är alltid en knivig fråga - kanske handlar det om svartsjuka, det uppfattas som skryt eller nåt, alt. att det är många "pysslare" här inne i största allmänhet.

• firefly

Hmm... jag har inte hängt på BT så länge, men jag kan inte påstå att jag känner igen den beskrivning TS ger av alla hemska personligheter.

Visst kan jag hålla med om att tonen i vissa trådar kan bli lite hetsk och att det finns de som anser att det finns "rätt" och "fel" bröllop. Ofta frågas det ju om åsikter och då är det nog så att många försöker försvara sin hållning med näbbar och klor, vilket dessvärre leder till mindre trevliga utspel ibland.

Jag upplever det dock ändå som att de flesta här vill hjälpa varandra och komma med uppmuntran. Jag känner att i alla fall jag har fått en hel del bra uppslag och idéer med mig härifrån. Det är kul när folk har åsikter och för det mesta tycker jag ändå att ståndpunkterna hålles på ett civiliserat sätt.

Svar på tråden Bittra människor!