• bride2beAUG2007

Bittra människor!

BT kommer med all säkerhet radera detta inlägg men det bryr jag mig inte om. För nu är jag så less att jag måste skriva av mig,

Jag fattar inte vad det är för människor hänger här egentligen? I ett år har jag snurrat runt här letandes efter tips men vad jag har hittat är hemska personligheter.

De flesta av er verkar avsky allt som kostar mer än 5 kr. Om någon har supervacker ring som gick på 75.000 då fnyser ni och säger att ni aldrig skulle lägga så mycket pengar och istället köpa hus.

Om någon avgudar sin pappa och verkligen vill bli överlämnad så hackar ni sönder den personer som de korpar ni är.

Om någon har turen att ha generösa föräldrar så börjar ny spotta ur er diverse spydigheter. (men ni tycker det är helt okej att ta betalt av era stackars gäster)

MEN

Det är helt okej att bjuda sina gäster på billiga bufféer bara för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta sin stackars mamma svettas i köket, sy ens klänning eller binda en bukett för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta någon stackare i Kina sy upp en simpel klänning åt en som knappt sitter rätt (jo ni hörde, äntligen är jag ärlig med hur ni ser ut på era bilder. Vilket annars är förbjudet att säga TROTS att ni ber om ärliga svar). Detta är helt okej för man sparar pengar och kan dessutom sen sälja klänningen för det dubbla.

Sluta vara så fruktansvärt bittra för jag blir rädd när jag läser era inlägg! Trodde inte det fanns så arga, bittra och känslomässigt snåla människor där ute. Jag trodde att BT var ett ställe där man uppmuntrade varandra OAVSETT om ens bröllop kostar 2.000 eller 2.000.000.

Uppenbarligen finns det RÄTT & FEL bröllop. USCH!

• Svar på tråden Bittra människor!
  • Cornelia-07

Oj, vad bitter du låter TS. Brukar man inte säga att människor är som speglar? Känner man sig sur och grinig så ser man bara sura griniga mäniskor överallt...

• tattar-Emma

Är TS ett troll kanske?

Över lag så dyker dock såna här åsikter upp ibland. Jag har aldrig fattat varför. Varför är folk överraskade för att det blir diskussion på ett diskussionsforum?

Som hela debatten om vigselordning tex... Om någon startar en tråd med "jag ska gå in med pappa, vilken sida ska han gå på?" - ett aktuellt exempel - så blir det sällan diskussioner om huruvida hon egentligen borde gå in med fästmannen, utan eventuella diskussioner brukar hålla sig till vilken sida som är rätt. Det betyder inte att det är fel att diskutera sakfrågan i en annan tråd. Visst bör man diskutera på ett trevligt sätt, men förr eller senare kommer det alltid nån och säger att "varför kan inte alla få göra som de vill, sluta tjafsa". Det förstår jag inte, låt folk diskutera - trots allt är det ju det de vill ;)

Dessutom har jag sett flera exempel på att rena diskussionstrådar fått folk att tänka efter, vässa sina argument och kanske tom byta ståndpunkt. Jättebra, anser jag. Tråkigt att efter bröllopet komma fram till att borgerlig vigsel (eller vad det nu handlade om) hade varit rätt... Nej, allt som får folk att tänka och pröva sina argument är bra!

• MrsB2B

*flyger in på korpvingar*
    Usel trådstart, du gör dig till väldigt enkelt byte.

Du säger emot dig själv, det sänker din trovärdighet och sticker i allmänhet hål på vilka av ens egna argument som helst.

Det är synd enär jag ju faktiskt (efter lite sållande bland tjafset) hittade några intressanta saker du hade att säga.

*putsar fjäderdräkten lite innan hon flyger iväg*

mch M

• Liinda_e

varför om du tycker så illa om detta forum skriva i det?
    själv fastnade jag här för en knapp vecka sedan och är nu helt beroende ,jag har bara stött på massor av underbara blivande brudar alla med olika åsikter....
    och det är väll underbart att alla vill ha olika bröllop!

• Engelbert

To bride2beAUG2007:

Jag håller helt med dig!!!
    Jag har försökt starta en tråd kring exklusiva bröllop på "Ekonomi och budget" men folk stör sig så jäkla mycket på allt!

Varför är man inne och stör sig på något i en tråd som man inte är intresserad av?

Se gärna vidare under "Ekonomi och Budget"
    Exklusivt bröllop- inte budget bröllop.

• Gemma

Bride2B: Det är väl närmast ett nationellt tabu i Sverige, att göra av med pengar på saker som inte tillhör livets nödtorft (vilket i Sverige innebär två dyra bilar, en stor villa med trädgård, datorer, TV etc etc). Och när någon avviker från normen så snöper tio andra ogillande på munnen och kommer med sarkastiska, indirekta (läs: fega) kommentarer. Tror att det handlar om avundsjuka. För säkert skulle många lägga betydligt större del av budgeten på flärd, fest och lyx, men de vågar inte - av rädsla för just den typen av påhopp som de själva ägnar sig åt.

Tack och lov finns det också generösa, vidsynta, härliga människor i Sverige som man kan välja att umgås med istället för de avundsjukt bevakande.

Själv håller jag med dig. Men slutade uppröra mig för ganska länge sedan eftersom det stjäl energi som man kan använda till roligare saker.

• Engelbert

Gemma:

Härligt! In på vår tråd på Ekonomi och budget, då slipper du det här...

• The flight attendant

Håller helt och fullt med TS!! Kunde inte sagt det bättre själv.. :)

• Linum

Jag tycker att det är jättehärligt med olika personligheter, ekonomi, levnadsstandard, förutsättningar i livet. Har man pengar får man väl göra som man vill med dem! Det är så typiskt svenskt att ingen får sticka ut...

Det jag reagerar starkt på i detta forum är inte folk som vill spendera mycket pengar eller har hutlöst dyra ringar, utan andra människor som lägger sig i och är avundsjuka. Att vara svartsjuk på andra människor är riktigt lågt... Unna alla andra människor gott, så mår man bäst själv.

• Engelbert

>> Linum

Vad mer kan man säga

Svar på tråden Bittra människor!