Bittra människor!
Är TS ett troll kanske?
Över lag så dyker dock såna här åsikter upp ibland. Jag har aldrig fattat varför. Varför är folk överraskade för att det blir diskussion på ett diskussionsforum?
Som hela debatten om vigselordning tex... Om någon startar en tråd med "jag ska gå in med pappa, vilken sida ska han gå på?" - ett aktuellt exempel - så blir det sällan diskussioner om huruvida hon egentligen borde gå in med fästmannen, utan eventuella diskussioner brukar hålla sig till vilken sida som är rätt. Det betyder inte att det är fel att diskutera sakfrågan i en annan tråd. Visst bör man diskutera på ett trevligt sätt, men förr eller senare kommer det alltid nån och säger att "varför kan inte alla få göra som de vill, sluta tjafsa". Det förstår jag inte, låt folk diskutera - trots allt är det ju det de vill ;)
Dessutom har jag sett flera exempel på att rena diskussionstrådar fått folk att tänka efter, vässa sina argument och kanske tom byta ståndpunkt. Jättebra, anser jag. Tråkigt att efter bröllopet komma fram till att borgerlig vigsel (eller vad det nu handlade om) hade varit rätt... Nej, allt som får folk att tänka och pröva sina argument är bra!