• bride2beAUG2007

Bittra människor!

BT kommer med all säkerhet radera detta inlägg men det bryr jag mig inte om. För nu är jag så less att jag måste skriva av mig,

Jag fattar inte vad det är för människor hänger här egentligen? I ett år har jag snurrat runt här letandes efter tips men vad jag har hittat är hemska personligheter.

De flesta av er verkar avsky allt som kostar mer än 5 kr. Om någon har supervacker ring som gick på 75.000 då fnyser ni och säger att ni aldrig skulle lägga så mycket pengar och istället köpa hus.

Om någon avgudar sin pappa och verkligen vill bli överlämnad så hackar ni sönder den personer som de korpar ni är.

Om någon har turen att ha generösa föräldrar så börjar ny spotta ur er diverse spydigheter. (men ni tycker det är helt okej att ta betalt av era stackars gäster)

MEN

Det är helt okej att bjuda sina gäster på billiga bufféer bara för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta sin stackars mamma svettas i köket, sy ens klänning eller binda en bukett för att man sparar pengar.

Det är helt okej att låta någon stackare i Kina sy upp en simpel klänning åt en som knappt sitter rätt (jo ni hörde, äntligen är jag ärlig med hur ni ser ut på era bilder. Vilket annars är förbjudet att säga TROTS att ni ber om ärliga svar). Detta är helt okej för man sparar pengar och kan dessutom sen sälja klänningen för det dubbla.

Sluta vara så fruktansvärt bittra för jag blir rädd när jag läser era inlägg! Trodde inte det fanns så arga, bittra och känslomässigt snåla människor där ute. Jag trodde att BT var ett ställe där man uppmuntrade varandra OAVSETT om ens bröllop kostar 2.000 eller 2.000.000.

Uppenbarligen finns det RÄTT & FEL bröllop. USCH!

• Svar på tråden Bittra människor!
  • Kaffemoster

Fast jag måste nog säga att ärligheten som man hittar i ett anonymt forum är just vad många av oss vill ha. Visst kan det låta elakt när någon säger att "jag skulle aldrig ta kuvert pris, det tycker jag är snålt" t.ex. fast jag tror nog att besökarna här representerar åsiker som många gäster skulle ha .. Om vi har tokiga idéer så är det ju bra att få höra det på BT, istället för från våra gäster.
    I slutändan så gör ju varje brudpar som dom vill ändå ... Jag tror man får nog inte ta till sig alla kommentarer. Ibland kan det vara svårt att kritisera på ett positivt och konstruktivt sätt. Kan låta lite för rakt på när man skriver korta inlägg ... Råkar man in på en bitter tråd, så hoppar man raskt ut igen! Sen finns det ju trådar där TS vill provocera, och får sig då några kängor .. men det var säkert med i planeringen.

• Fillifjonkan80

Vi har buffé men inte för att det är billigt utan för att det stämmer in på vårt tema och för att vi själva älskar buffemat....

trist att du ser så bittert på saken...

• Anna_Sol

Jag tycker att DITT inlägg låter väldigt bittert.

Och är jag en sämre människa för att jag inte vill lägga 75000 på en ring, eller om min mamma vill göra min bukett? För övrigt behöver en buffe inte vara så särskillt billig, det beror lite på vad den innehåller. Vi kommer ha buffe´för det känns som en mer avslappnad företeelse än bords servering.

Jag vet inte så mycket om Kinaklänningar så jag ska inte säga så mycket, men jag tycker de som jag sett här på BT har sutit väl.

Hoppa ner från dina höga hästar tjejen!

• Apan Apansson

"Ni"?! De åsikter du radar upp, TS, är ju ett hopplock av en massa olika människors olika åsikter - och det finns många fler därtill. Jag tycker också många har knepiga åsikter om ditten och datten här, men det får man ta om man hänger på ett diskussionsforum. Ta till dig det du vill och strunta i resten! Du låter lite väl kategorisk i mina öron...

• hemligt, HA

TS har en poäng, meeen
    här i detta forumet samlas en massa människor från olika delar av världen, olika kulturer olika religoner etc. Det är roligt.
    Meen det är skillnad att säga vad man tycker och verkligen propagera för vad man tycker, många går långt i sin övertygelse. Var lite mer vidsynta acceptera att vi tycker olika sluta att övertyga folk om den rätta vägen, skit i trådar du inte gillar etc. Enkelt javisst. Sen måste jag säga att Jag upplever många som bortskämda skitar som aldrig tagit ett beslut i sitt liv. Men det finns många som lotsar dessa rätt, jag slipper.

• Wicks

tänk vad olika syn vi har.
    ditt inläggläter bittert, du kanske borde granska dig själv?

den bild jag har av bt är att folk förföras över budget bröllop och att baradet dyraste duger. att dukningen ska matcha skjortan och barn bara är et bekymmer. att brudparet är solen som allt kretsarkring och marängklänning från maggie soterno är lisviktigt, har man inte råd kan väl mannen ta nått gamalt han har hemma?
    ja det är den bild jagser, utan bedömning av vad som är ok eller ej.

• malin&eric

bride2beaug2007,

Hahaha! Vilket underbart inlägg! Skönt med lite omväxling.

Förstår vad du menar, även om jag inte fäster mig speciellt vid just snålhetsposterna. Själv slås jag av hur många trådar det finns av typen "snälla bekräfta mig och säg att min klänning/mina blommor/min musik är fin" samt "jag har blivit totalt knäpp av allt planerande men kan inte ni säga att jag är normal och att man har rätt att vara totalt självupptagen och oresonlig när man planerar bröllop?"

Så yehej för detta, det var kul. Finns en hel del vettiga personer här också dock. Hoppa över alla inlägg med röda eller lila smilies så kommer du långt

• burken

Smaken är som baken; delad

• lindza

Jag håller med dig i det mesta du skriver. Ett forum är ju ett ställe där alla ska kunna säga sin mening om saken utan att bli kritiserad för det. Om alla kunde få in i sina huvuden att de är DERAS bröllop o gör som DOM vill ha det, ta tips o lyssna på andra kan man absolut göra o kan ju va smart i vissa fall också men spelar roll om kalle anka tycker att ringen är för dyr eller att buffe är helt ute om det är vad jag vill ha. O frågar man om åsikter om den klänning man valt bör man ju räkna med att alla inte har samma smak. O om man uttrycker sig med att det var en ful klänning så ska man ju inte få skit för det. Jag kanske tycker att den var ful...o kan inte hitta ett mer acceptabelt ord för det just nu...

En fundering... Är det för att vi är tjejer som det blir sånt tjafs? Jag upplever inte att det tjafsas bland killar på samma sätt. Raka rör där lixom. I så fall...Fram för mer killiga tjejer...

Svar på tråden Bittra människor!