• Anna_Sol

Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?

Vi kommer gifta oss typ 5 min bilväg från festlokalen, så att hyra ngn typ av transport känns helt meningslöst.

Hur har ni andra som gift sig väldigt nära festlokalen, har ni gått ditt, åkt taxi, kört er själva eller vad?

Vi kommer rekomendera våra gäster att ställa bilen vid festlokalen för att sedan gå upp till kyrkan. (förutom de som är gammla och har svårt att gå) Men jag är väl inte jättesugen på att gå genom halva Hornstull i bröllopsmundering direkt. Är det okej att köra sig själva?

• Svar på tråden Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?
  • Joleen

Ni kan väl be några på festen att smycka er bil och köra er? Jag tycker att det låter smart att inte lägga pengar på skjuts när det är så kort väg!

• jagärsåkär

Be nån köra er, ni kommer vara så uppspelta, skönt slippa en olycka i det kritiska läget! Bättre delegera uppgiften...

Vi kommer nog inte ha nån speciell transport heller. Vi hakar på nån bara, har inte heller mer än 5min resväg.

• majsanna

Vi kommer köra själva. Kan var skönt med en stund för oss själva precis efter vigseln. Det värsta är väl att en av oss inte får smutta på nåt starkt innan festen

• Höstbrud-07

Vi ska åka i vår egen bil men bestman får köra oss och vi tänkte även ha med tärnan i bilen.

• pudan

Håller helt med Jagärsåkär.....

Efter vår vigsel kände varken jag eller min man att vi hade markkontakt utan svävade en bra bit upp och det enda vi ville var att titta på varandra och försöka ta in vad vi just varit med om. Definitivt inget tillstånd när ni ska sätta er och köra själv!

Be nån annan köra eller ännu hellre - ta taxi för då blir ni mer för er själva! Synd att de gamla taxibilarna med ruta mellan passagerare och chaufför inte finns kvar

Låt taxichauffören köra en extra runda med er så att alla gästerna kommer till festen först....På det viset hinner ni landa litet först innan ni drar igång partajandet!

• Brud i Vinterhagen

Jag och min m2b ska köra oss själva eftersom vi ska åka i vår rallybil ifrån kyrkan. Kommer nog att bli skönt med en stunds andrum för oss själva!

• succubusan

Vi har bett en kille från trakten där vi ska viga oss som har en gamal raggarbil (sjukt fin bil, importerad från usa) hans mamma som har en rosa cadilack ska också köra oss. Vi är sammanlagt 6 st i brudföljet så vi ska åka i dom bilarna:)

Var har 1 mil från vigselstället till stället där middagen och festen ska vara.

Fråga nån som har nån häftig bil som kanske kan köra er? sånt är kul.

Vi ska bet killen 700 kr, men då kommer han sammantlagt köra nästan 10 mil, då vi efter festen har 7 mil till stan.

• tågjäntan

Ni har inte funderat på häst och vagn? Jag tycker det låter som ett lagom avstånd för det. Men det är klart att dte blir en kostnad och kanske inte något som ni tycker är så "roligt".

• Anna_Sol

tågjäntan

I Stockholms innerstad, nä....det känns lite krystat faktiskt.

Svar på tråden Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?