• Anna_Sol

Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?

Vi kommer gifta oss typ 5 min bilväg från festlokalen, så att hyra ngn typ av transport känns helt meningslöst.

Hur har ni andra som gift sig väldigt nära festlokalen, har ni gått ditt, åkt taxi, kört er själva eller vad?

Vi kommer rekomendera våra gäster att ställa bilen vid festlokalen för att sedan gå upp till kyrkan. (förutom de som är gammla och har svårt att gå) Men jag är väl inte jättesugen på att gå genom halva Hornstull i bröllopsmundering direkt. Är det okej att köra sig själva?

• Svar på tråden Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?
  • Anna_Sol

Jag tror att vi tar vår egen bil, eller så kanske vi går...eller ja, vi får se. Inga större pengar budgeteras på transport mellan kyrka och festlokal iaf. ;)

• Krabbolina

Vi har också jättenära till vår lokal (vår trädgård). Vi har varit på jakt efter häst och vagn men inte fått tag i någon. Men vår fotograf (vår lilla klippa) har en cabbe så hennes gubbe ska köra oss. Vi tar ett litet byavarv så gästerna hinner anlända hem till oss. Känns dumt om jag och maken ska vara först på plats!

• Blue Moon

Vi ska köra själva!
    Tänkte piffa upp bilen med lite sidenband men annars ingenting mer.

• itzy

Varför inte be någon mamma/pappa/vän att köra?

• BröllopA

Blue moon
    HAr du nåt förlsag på upp piffning av bilen... tänkte göra det samma, men har inga bra idéer!

• littlepixiegrl - Mrs B

Vi tog taxi!

• Fru Henax

Vi körde själva på bröllopsdagen (alltså min man, jag avstod pga klänningen! )
    Först till kyrkan, superskönt att sitta där tillsammans och vara förväntansfulla!
    Sen från kyrkan till fotografen, underbart att vara helt ensamma i bilen efteråt! Lugnt och skönt och gott om tid att samla intrycken!
    Och slutligen från fotogragfen till festlokalen/hotell, perfekt det med! Satt och pratade igenom dagen och kunde vara extra sötsliskigt gulliga mot varandra! Tror min man kallade mig "lilla frugan" minst 25 ggr på en kvart!

Så mitt tips är heeelt otippat! KÖR SJÄLVA!

• majsanna

Fru Henax: Vad skönt att du skriver så. Det är precis så som vi tänkt att vi ska göra. Har varit lite tveksam, men när jag läser det som du skrivit så blir det så!

• Fru Henax

majsanna! Jag/vi skulle göra på samma sätt igen om vi skulle få chansen att "göra om det" så jag hoppas att även ni kommer att tycka så!

• vitvålovar

Javisst, klart att det är rätt, att köra själv sin egen bil. Då slipper man betala SVART eller åka OLAGLIGT.

• Lena+Mattias=sant

Vi hade en längre bit än så, min mamma körde oss.

• hedera

Jag körde prudparet i deras bil. Det var inte planerat men jag hade tid över så det gick bra. Det var nära mellan kyrka och festloka så att hyra en särskild transport verkade överdrivet. Vi fick dock ta en sväng på landet för att en del gick lite sakta... Körde dem även innan till fotografering. Skoj. Var gäst men hjälpte bruden med håret. Vill ni inte köra själva så kan ni ju be ngn annan köra er bil...

• Jossposs

Vi har tänkt lifta från kyrkan till festen. Med regeln att ingen bröllopsgäst får plocka upp oss...det kan bli kul=) vem vill köra ett brudpar??

• BröllopA

Jossposs
    Vilken kanonidé... ni kommer säkerligen bli upplockade!
    Du måste skriva och berätta sen!

• Brud29september

Vi har också transport problem. Jag hade ju helst haft häst och vagn. Men man vet ju inte hur vädret är så här på hösten. Dessutom vill inte min sambo ha det och sen har vi inte råd heller för den delen. Så jag får väl släppa min dröm. Förmodligen blir det väl vår "vackra" v70´. Vad tänkte ni smycka med? Brukar man ha en "just married" (nygifta) skylt i sverige? Och sen tänkte jag på det där med konservburkar. Är det också amerikanskt? och vem sätter i så fall dit dem? Det brukar väl gästerna göra? eller gör man det själv?

• september2008

vi tänker ta en flakmoppe ser lokalen från kyrkan. känns onödigt med transport där emoellan

Svar på tråden Är det jätteudda att köra sig själa från kyrka till fest?