• Joleen

Vad ska jag ta mig till?

Hej,

Jag är av den åsikten att man aldrig ska lämna sin partner för någon annan. Gör slut med din fästman om du känner att du vill det, men var beredd på att leva själv! Att gå från en relation till en annan är alltid svårt, man behöver tid att sörja och smälta separationen och drömmarna som gick i kras innan man satsar på något nytt. Du vet inte om den nya mannen kommer lämna sin hustru för din skull, eller kommer satsa på deras relation. Personligen skulle jag vilja att den person jag träffar varit singel ett tag, för att inte behöva känna mig som tröstpris eller "vägen ut" ur en olycklig relation. Det är alltid lättare att göra slut när man har någon ny att luta sig mot.

Så, mitt förslag till dig är att tänka igenom om du vill lämna din sambo, gör i så fall det. Skaffa ett eget boende och var själv ett tag. Bestämmer sig den nya mannen för att skilja sig så får ni ta det därifrån. Om inte så kommer du att träffa någon annan längre fram som får hjärtat att klappa i bröstet på dig!

//J

• Joleen

Om du är osäker på vad du vill så ta en paus, men inte för att "prova" den andra killen, det är bara grymt och elakt!

Din sambo är en MYCKET bra och lojal kille, det måste du respektera honom för! Börja med en paus, var själv ett tag och känn efter. Vill du göra slut så gör det, sedan kan du utreda relationen till den andra mannen!

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till?