Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?

jadu, det är nog precis som i resten av samhället, somliga saker är helt oki enligt vissa att hacka ner på.
    Säger man att någon är fet är det mobbing, säger man att någon är mager är det en komplimang.
    säger man att någon är blek är det mobbing, säger man att någon är brunbränd är det en komplimang, säger man att någon är mörkhyad däremot så är man helt plötsligt rasist.

detta kanske vara att hårddra det, men tråkigt nog är det så.

totalförbud att yttre ett ord som kan tolkas som negativt om dom som är mörka eller feta. men att ge sig på ljusa och smala är helt legimt. Själv är jag totalt trött på denna dubbelmoral i samhället.

• Bruden blå

kopierar in mitt egna svar i den andra tråden.
    finaste: Äkta kärlek i alla former, den kärleksfulla blicken överspeglar allt.

fulaste: avundsjukan och missundsamheten som allt för ofta visar sitt fula ansikte här inne på bt.

och jag menar det verkligen. Inte bara en klycha. Jag har sett så många brudar, olika färger, former, längd osv. men dom vackraste är dom med den där magiska lyckliga blicken.

• Bruden blå

Mbrud
    tror du misstolkade mig, jag menar precis så.
    Jag menar att det ska inte vara legitimt att kalla någon vare sig smal eller fet.
    Men däremot i samhället så är det tyvär så att många kallar andra för smala, magra och tror att det är helt oki.
    jag tillhör precis som du den som var 175 cm lång till 50-52 kg, jag va smal av naturen och fick höra både det ena och det andra. Folk ansåg ju inte att det kunnde vara mobbing, eftersom det ju inte kunnde vara en förolämpning att kalla någon smal, även om det var avsett som en förolämpning av dom som sa det, så såg inte omgivnignen det som det. det blir liksom tabu att kalla någon tjock, men ingen reagerar på samma sätt om någon blir kallad smal. men från egen erfarenhet vet jag att det sårar precis lika mycket.

• Bruden blå

miffolina

nu känner jag mig så ledsen och sårat ;)

174 (jag är 174 lång)
    nyss fyllt 27 (blir 27 om 4 månader) väger 61 kg (tur att jag smällde i mig lite tårta idag, kvalar in på 65 så jag kanske bara e halvful)
    blonda med sneludd ( tjohoo, jag e brunette och har inte lugg)
    sötavattenpälor i håret( ha ha, skall gömma varenda pärla jag hittar9
    solbrända (meeeeeen, jag som kämpat så hårt för brännan)
    med en tribal i svanken (dham it, min nästa tatuering som jag gör till vintern skall bli en i svanken)

Suck, såhär e jag, det fulaste du vet, eller nästan i allafall ;) :D ;) :D

• Bruden blå

ser att ALLA tycks ha misstolkat mitt inlägg o det grövsta. så förtydligar.
    Jag tycker INTE att det är oki att hacka ner på någon oavsett om det är pga att man är smal eller tjock eller rund eller lång eller kort eller ljus eller mörk eller ... whatever.....
    Men tonen i samhället anger att vissa saker har blivit legitimt att hacka ner på utan att folk reagerar. Det är DET jag vänder mig emot. Jag tycker det är hyckleri att man låter vissa saker slinka mellan fingrarna lättare.
    det blir ofta tungvikt på en sak.
    om det skriks högt och ligger i "ropet" att det är fult att hacka på övervikt och särskilt om det skrivs i tidningarna om mobbade överviktiga. då är det helt plötsligt dom smala som blir den onda och då tyckte det helt plöstligt vara oki att klaga på smala.
    Jag tycker inte att det är oki att klaga någonsin, det är hyckleri att följa dessa "trender" att man måste hacka ner på någon annan för att må bra.
    det kallas Katarsis. dvs... Jag mår bra för att någon annan mår sämre.

Svar på tråden Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?