Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?
Jag kan kopiera in det jag skrev i Finaste/fulaste tråden:
Finaste detaljen:
Lyckliga brudpar
Gäster som bjuder på sig själva
Fulaste detaljen:
otacksamma gäster som kollar in alla detaljer för att kunna racka ner på sånt som inte stämmer in i DERAS drömmar
Jag tycker det var en konstig tråd överhuvudtaget. Jag tycker inte det är så snyggt med vissa saker, men då väljer jag ju bort dem. Det känns otroligt onödigt att skriva "den detaljen, det är SÅÅ ute/tacky/slampigt". Det räcker väl att skriva "detaljen" inte skriva så nedsättande ord om det. Jaja, det är väl inte så stor sak
MEN att skriva Fula detaljer:
Tjocka brudar
det är kränkande. Jag kan inte köpa att någon tycker att ALLA tjocka brudar är fula detaljer på sina bröllop. Jag skulle kunna tycka att det var ok att skriva (ex):
Tjocka brudar som har alldeles för små brudkläder där dragkedjan inte går igen...
eller
Korthåriga brudar som har hårförlängning som hänger med tejp
eller liknande.
Men har man sett ex de "tjocka" brudarna på Svartbrud tror jag det är, eller Gamman, så kan man inte med bästa vilja tycka att de är fula. Ok, inte rådande skönhetsideal till vardags, men denna dag står hon i centrum med sin man, och glädjen och skönheten strålar, tycker i alla fall jag.
Sen håller jag inte med Bruden blå att det är ok att säga att vissa saker är fult, men inte andra.
Jag tror jag hade fått mobben på mig om jag hade skrivit:
Fula detaljer:
Unga brudar
(haha, OBS, jag tycker inte så). Men jag tar det som exempel. Lite kränkande, eller?