• Daphne

Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?

Precis som Lady o Lufsen skriver; "OM man då startar en tråd där det ena ger det andra och alla förväntas uttrycka sin åsikt om finaste och fulaste...ja, då kan man nog räkna med att sån´t här uppstår... "

Det är just därför jag håller mig borta från vissa trådar. Jag är rätt känslig av mig och därför vill jag inte utsätta mig för onödiga sårade känslor. Sen behöver jag ingen utomstående som påpekar att något jag har eller är är fult eller fint det har jag nära och kära till och om jag verkligen vill veta så kan jag ju starta en egen tråd för det.

Tråkigt att det är så många som blivit sårade. Men lyssna på era nära och kära istället.

Jag gör också så som någon annan skrev. Jag skriver bara när jag tycker något är fint. Varför såra någon och skriva att det är fult då är det bättre att låta bli. Men samtidigt är det ett diskussions forum där det frågas efter folks åsikter och då kan det bli en del negativa svar också. För alla har så olika smak.

Man får starta trådar som beröm min brudklänning eller jag vill bara höra positiva svar och tankar om min buffe :D

Ta hand om er alla vackra brudar :D

• Daphne

Jag vill bara förtydliga att jag inte tycker att det är rätt att skriva så som personen i tråden har skrivit.
    Det framgick inte så tydlig i mitt förra inlägg.

• Daphne

rocketqueen

Jag måste nog förtydliga mig ännu mer.
    Jag skrev om att jag hoppas över vissa trådar för att jag är känslig och om någon skriver t.ex att något jag ska ha på bröllopet är jätte fult så kan jag ibland ta åt mig därför hoppar jag över vissa trådar som jag antar att samtalet kommer att gå på ett visst sätt. Jag menar inte att man ska behöva hoppa över vissa trådar bara för att det kan bli person angrepp i dem. Eller att man bara ska blunda när man läser trådar där det blir person angrepp.

Sen så anser jag precis som du att det inte är okej att skriva negativa kommentarer om någons utseende.

Hoppas det blev lite tydligare nu :)

• Daphne

rocketqueen
    Aha okej då är jag med :)
    Typiskt mig att överanalyser ;)

Svar på tråden Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?