• Skalaren

Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?

Jag kan i och för sig tycka att det är skillnad på att säga att bruden Y är ful och att säga att tjocka brudar generellt är fult. Att säga att bruden Y är ful är defenitivt mobbing, eftersom det riktar sig till en specifikt utpekad person. Men att säga att tjocka brudar generellt är fult är inte mobbing enligt min defenition. Sen tycker jag att det var riktigt korkat att skriva att tjocka brudar är fult, men tycker att det säger mer om den som skrev det.

Tycker att det är lite synd att så fort någon skriver något riktigt dumt, så får det så oproportionerligt stor uppmärksamhet och utrymme. Det var en korkad kommentar av en person. Om hon nu tycker det, så får hon väl tycka det och som sagt det säger nog mest om henne själv.

Jag tror att de flesta personer vet att majoriteten av alla människor inte tycker att defenitionen på vacker hänger ihop med om man är smal/tjock. Lite synd att en del måste suga åt sig som svampar av en generell korkad kommentar från en person. Tycker att det hade varit lite skillnad om någon startat en tråd med titel -Visst är tjocka brudar fula?

• Skalaren

Anneleigh, naturligtvis ska du gifta dig! Som sagt kommentaren om tjock och blek kom från en person här på BT. Det var vad en enda person tyckte. Kan säga att många av de saker som kom upp som fult i den tråden (och föregångaren) var sådant som stämde in på mitt bröllop. Som sagt jag tycker att det var korkat med tjock och blek kommentaren. Men ganska troligt var det ett inlägg skapat av någon som ville röra om i grytan och provocera.

Svar på tråden Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?