Fula brudar? - Vad är egentligen ok att säga på ett forum?
Jag var TS på den andra tråden "finaste och fulaste bröllopsdetaljen".
Jag blev chockad av kommentarerna om att tjocka och bleka BRUDAR skulle vara fula. Inte bara för att jag själv är tjock och blek (men inte ett dugg ful!!) men mest för att en sån sak kommer in i en "tyck-till" om detaljer.
Vissa blir ledsna av att andra tycker ens detaljer är fula... Jag blir inte det. Jag tycker ist det är kul att se vad folk tycker. Ingen åsikt riktas ju mot mig eller mot mina val, det är ju bara generella preferenser man snackar om i tråden. (eller, det var tanken)
Fast jag tycker inte vi mindre känsliga ska censurera oss ang detaljer bara för att vissa kan bli sårade. De som är känsliga får faktiskt hålla sig borta, vi andra måste få diskutera våra larviga detaljer och tillåtas se det som en kul grej. Jag har hittat sååå mkt inspiration från den tråden i både fulaste och finaste listorna!
DÄREMOT är det helt sjukt att plötsligt diskutera utseenden och att påstå att vissa typer av brudar är fula!! Det var absolut inte meningen med tråden!! Det är snudd på hets mot folkgrupp, bara att överviktiga inte har nåt rättsligt skydd mot det. Men precis som sas ovan: hur hade läget varit om nån sagt att mörkhyade / lesbiska / handikappade brudar varit fula? Det är otroligt att folk inte fattar att det är lika hemskt att uttala nedsättande åsikter om överviktiga.