Inlägg från: Saga med Nova |Visa alla inlägg
  • Saga med Nova

Ni vars föräldrar betalade allt, hur gjorde ni?

Ja, med pengarna. Vi funderar på att ha ett konto där dom sätter in summan som dom vill betala ( min mammas idé). Vilket verkar vettigt, då kan vi betala när det ska betalas osv. Verkar enkelt? Hur gjorde ni? Betalade era föräldrar då allt skulle betalas & ni bestämde allt själva? Eller bestämde era föräldrar eller bestämde ni ihop?
    OJ va rörigt.. hoppas ni förstår vad jag menar...

• Svar på tråden Ni vars föräldrar betalade allt, hur gjorde ni?
  • Saga med Nova

ok, så är ju bra! Kruxet är att jag tror att svärmor blir ledsen om vi gör så. För hon vill nog vara med & bestämma om allt. Så är det annars & jag vill inte låta bortskämd & vara taskig, men vi vill ju faktiskt bestämma..

• Saga med Nova

jaa, så smart! Jätte bra idé!! Hon är så känslig, men så snäll med såklart. Men vi vill ju bestämma själva.
    Hoppas hon inte börjar gråta som hon brukar, känner mig hemsk...Min sambo bryr sig inte, han tycker hon är löjlig, men jag känner mig dum.

• Saga med Nova

ok Så vill vi ha det med...

• Saga med Nova

tette: mm jag känner mig bortskämd med att jag inte vill att hon ska bestämma. Men jag säger som "jagär såkär" jag är väldigt bortskämd, har & får om jag vill, fortafarande all jag pekar på trots jag har 2 barn/familj! ( av mina föräldrar, inte hans)Men skillnaden är att nu säger jag nej. Men säger inte nej till att dom ska betala vårt bröllop såklart Svårt sits, jag kan inte med att säga till dom : VI ska bestämma inte ni... Men samtidigt vill man ju ha sitt bröllops som man vill, inte som våra föräldrar vill..

• Saga med Nova

ja precis, jag vill ju att dom ska vara med, men som ni skrev, vi har sista ordet. JAg har tänkt att mamma & svärmor ska vara med mig % titta på klänning osv.
    Hon har kommit med förslag & vi har tackat & tagit emot, så det ska nog går bra. Är bara rädd att hon ska bli ledsen om vi inte väljer det hon vill.. Man vill ju att alla ska vara glada liksom.

• Saga med Nova

Tusse Boll: ja precis, Vi får lirka lite, hon förstår säkert.

Svar på tråden Ni vars föräldrar betalade allt, hur gjorde ni?