• bambi1

Cambridgekuren - tråd nr 7

Hej allihopa!

Roligt att hitta detta forum! Jag är inne på dag 10 på ren kur... sitter nu uppe för att jag inte kan sova. Är det någon mer som upplever att det är så j*vla svårt att somna?

Jag bloggar även om hur det går för mig på: bambi.bloggagratis.se

Kram!

• bambi1

Det fortsätter neråt! Är så glad! Vågen visade 68 kg imorse, efter 11 dagars ren kur. Startvikt: 72,9 kg.

Köpte min sista (=tredje) ask med Cambridge idag, det kändes skönt, för jag vet att jag ska inte köra mer än 3 veckor ren kur, sen blir det upptrappning.

Läs gärna min blogg: bambi.bloggagratis.se (och lämna gärna en kommentar)

Är det föresten ingen annan som bloggar om sin viktminskning? Jag kan verkligen rekommendera det... skönt att skriva av sig lite och tänka på annat än mat :)

• bambi1

Är det nån mer än mig som känner ett sån sug efter chips/godis/snacks så fort det blir helg? Det är väldigt jobbigt.. under veckorna känner jag inte alls nåt sug... men så fort det blir fredag/lördag så kommer det :(

Dag 13 idag... kämpar vidare!

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Hej!

Jag brukar också känna mig matt och yr till och från och jag märker direkt skillnad när jag har druckit en flaska vatten (50 cl). Testa så får du se!

Kram!

• bambi1

Idag, dag 14, fick jag min mens.. inte roligt med tanke på att jag ska väga mig imorgon efter 2 veckors ren kur :P

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Vägde mig imorse och efter 14 dagars ren kur så visade vågen på 68 kg (men jag är nog lite svuellen pga mens). Så här ser mina siffror ut då:

Startvikt: 72,9 kg.

1 vecka ren kur: 69,1 kg (-3,8 kg)

2 veckor ren kur: 68 kg (-1,1 kg)

Totalt: -4,9 kg

Inte så dåligt... jag är ganska så nöjd :)

Nu ska jag bara köra på i 5 dagar till! :)

• bambi1

Idag börjar jag sakta min upptrappning, eftersom om 11 dagar så ska vi till Göteborg och där ska jag klara av att äta en 4-rätters supé!

Men vad tror ni om denna upptrappning?
    Upptrappning:
    Dag 1-2: 100 gr. rostbiff
    Dag 3-4: 100 gr. rostbiff + en morot
    Dag 5-6: En kycklingfilé + en morot
    osv... (i 11 dagar)

Går det för sakta? Eller är det en lagom start? (Jag tar givetvis 3 påsar med Cambridge under dessa första dagar!!)
    Tar tacksamt emot tips!

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Tjocksmockan: Jag har tidigare ätit middag med kyckling + grönsaker och sen på morgonen dagen efter fortfarande varit i ketos (jag mätte med sticka).. men det är ju väldigt individuellt!

Jag dricker Cola Zero varje dag! Skulle överleva annars! :)

• bambi1

Vågen har stått stilla nu i 5 dagar (på 68 kg)! Kan detta bero på mens (fick den i söndags)? Men att stå stilla så länge??

Jag var till och med ute igår på en riktig långpromenad och joggade i trappor... ändå står vågen stilla? Inte så bra för motivationen

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Va trist att det inte fungerade för dig Zica! :(

Idag så rörde sig äntligen vågen för mig... efetr att ha stått stilla på 68 kg i 5 dagar (troligen pga mensen) så visade vågen 67,4 kg imorse *jippee*.

Är på dag 18, började på 72,9 kg.

Började trappa upp för två dagar sen... har bara ätit 100 gr. rostbiff dom dagarna (utöver CK), idag ska jag äta 100 gr. rostbiff + en morot. Hoppas att ajg fortsätter och gå ner även under upptrappningen! :)

bambi.bloggagratis.se

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7