• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Buslinna

Nu har jag kört igång igen, efter en del funderande. Bestämde mig för att prova och se hur det fungerar på jobbet nu, så i dag började jag om. :)

Min plan är att äta rent hemma, men ta med en kolhydratssnål räk- eller kycklingsallad till jobbet.

Lollipoppsan,
    Kul att höra hur du har hållit vikten, det är ju dags att börja planera i detalj hur man ska leva då. :)

Hur har det gått (du skulle väl väga dig i går också?)? Hoppas att det går utan problem i alla fall.

Och förresten, skriv gärna långt för min del - mycket roligare! :)

Smutt,
    Självklart får du hänga på - välkommen! :)

• Smutt

Jag skrev sista meddelandet på tråd 6 men jag skriver väl här isället :)

Jag ska börja på CK imon och jag måste säga att jag är jättenervös!
    förväntansfull för jag vill verkligen gå ner i vikt och nervös för hur det ska gå.

Har nu några insidertips på hur jag ska få in det rätta tänket och klara av dessa 15 kilo som bara ska BORT!

ha det jättebra!

• Smutt

Ah! ska nog ändra mig, ska gå ner 18 kilo!
    Vägde mig sist förra veckan, och på 1 vecka är det 3 kilo upp! inte bra!

• Buslinna

Smutt,
    Tre kilo på en vecka? Säker på att det inte beror på mens eller så? :)

Har du bestämt dig så är det bara att köra! De första dagarna kan vara rätt jobbiga, men så länge som man kommer ihåg att det är temporärt och att man inom kort kommer att må bättre så klarar man det utan större problem! Det gäller att ha tankarna på målet och på att pulvrandet är temporärt så klarar man de flesta frestelser.

Drick mycket, utspritt över dagen, och ta en kopp te om magen börjar kurra. Och titta in här och/eller på andra forum om det kniper. :)

Du behöver inte vara nervös, men kanske lite förväntansfull. ;)

• Smutt

Ja, jag har nyss fått mens så det har säkert med det att göra.

ska försöka skriva av mig här regelbundet så man får pepp och kan ge lite pepp med!

Imon gäller det!

• Buslinna

Två kilo borta i morse och jag klarade faktiskt arbetsdagen! Det är SÅ skönt att ha satt igång och nu har jag varit och handlat enkla men goda råvaror till min minisallad för lunchen i morgon. Klarade jag i dag ska jag också klara morgondagen.

Lollipoppsan,
    Hur går det? Är nyfiken. :)

• Smutt

Har nu averkat min första dag med ren kur.
    Det är jobbigt.
    Åt en kakao/mint till frukost.
    cappucino till lunch och kycklingsoppan till lunch.

Jag klarade inte att få i mig hela shakerna eller soppan. det tog bara stopp!
    fick kväljningar.

Har tuggat lite sockerfritt tuggummi emellan, då mina vänner har druckit cola och ätit CHOKLAD när jag varit med.
    Har haft en sådan fruktansvärd abstinens, och varit almmänt tjurig för att jag inte fått nån choklad.

finns det ngt annat man kan tugga på emellan om man äter ren kur? Jag blir galen!

• Buslinna

Åtta hekto till i morse och ännu en arbetsdag avklarad - nu börjar det också kännas lättare!

Smutt,
    Du MÅSTE få i dig alla tre måltider! Varför gick det inte? Blev du mätt? var det äckligt?

• Smutt

Jag blev mätt i morse, har svårt att få i mig mycket på morgonen. Och sen så mådde jag illa av dem. Antar att det är en vanesak, men usch!

• Buslinna

Okej, några saker går att göra för att undvika sådana problem. Eftersom det är det enda du äter så måste du verkligen få i dig allt.

Se till att dricka ett glas vatten före maten så mår du mindre illa. Illamående och mättnad avhjälps också med att dela upp maten i halva portioner. Du kan äta dem utspridda över dagen alternativt ta en halva på morgonen och sedan en halva till en halvtimme senare.

Illamående beror på att det är hög koncentration av mineraler i maten (hela dagsbehovet ska få plats). Men med vatten i magen och delade portioner blir det mycket bättre!

Det kan också hjälpa lite om du blandar med riktigt kallt vatten, har is i och dricker med sugrör.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7