Woohoo, hade tappat fyra hekto till i morse! Nu har jag 1,9 kilo kvar till årets lägsta vikt (innan jag åkte på semester och sedan inte hann göra några som helst förändringar i livsstil eller äta ordentligt. Suck!). Jag längtar SÅ efter att komma bortom den.
Därmed, Smutt, har jag gått ner 5,7 kilo under den här första veckan. Nytt personligt rekord för mig som har gjort första veckan några gånger förr. :) Jag vågar nu faktiskt hoppas på att hinna med tio kilo på dessa 4,5 veckor. :)
Börjar märkas ordentligt på mig nu också. Märkte i dag att mina byxor liksom skiftade till, neråt, när jag gick i dag. Jag är visserligen fattig just nu, men inte fy skam att behöva köpa nya byxor för att de gamla är för stora, snart. :D
Det där med att vara sugen ... Jag blir baske mig mer sugen när jag inte får än annars. Bara för att jag inte får. Ju. :) För mig fungerar det inte att tänka "jag får inte/borde inte/kan inte/behöver inte", då blir jag bara sur och tycker synd om mig själv (och kan äta bara därför). :) I stället fungerar "nä, jag VILL inte ha den där just nu - jag kan äta det där när katten jag vill i framtiden, men just nu vill jag gå ner i vikt. Och det här gör jag under en väldigt kort tid för att sedan må mycket bättre under resten av mitt liv" och så en liten visualisering på målet och tanke på vad jag hittills har åstadkommit. Då är det inte längre värt det och jag kan konstatera att jag må fortfarande vara sugen men inte fasen vill jag ha det. :)
Med det i åtanke kan jag faktiskt titta på när sambon äter diverse godsaker utan att känna att jag går miste om något - jag är nöjd med vad jag gör och ser framemot mitt mål i stället.
skenet,
Det enda jag kan säga är håll dig sysselsatt! :) Gå ut och gå, som sagt. Kanske ladda ner en mp3-bok och ta med ut på promenaderna? Om du gillar att läsa så gör ännu mer av det. :) Pula hemma, sätt kanske igång med något litet projekt som att bygga en hylla eller något. Har du någon hobby som du kan ägna dig åt på något sätt? Kan du åka till stranden (om det är bra väder, det kan man ju inte lita på just nu), ta lugna cykelturer eller liknande?
Det kan vara grymt svårt att få ändan ur när man har lite tid för sig själv, men jösses vad man kan hinna med mycket. :)