• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Tjocksmockan

Har du Buslinna gått ner 5,7 kg på en vecka???? Vad himla bra!!! Nu är jag peppad. Om jag inte är "imse vimse" vinglig imorgon bitti som jag var idag kanske jag ska ut och motionera!!!

Skenet, håll ut. Imorgon är en bättre dag. Håller med Buslinnan. Ta tag i nåt projekt som legat på hyllan. Och som sagt får man ju en massa tid över när man pulvrar

Men lyckas ni verkligen dricka allt vatten?? Idag fick jag inte i mig tre liter, ca två tror jag det blev. Känns som jag ska kräkas på vatten :-S

• Buslinna

Tjocksmockan,
    Ja, det är faktiskt helt otroligt att jag gått ner så mycket! :D

Du kommer att märka att du får lättare och lättare att dricka vattnet - kroppen behöver det och du kommer troligtvis bli törstig, få ont i huvudet eller må illa om du inte dricker tillräckligt, så det är svårt att låta bli. :) Jag har också svårt för det ibland, men när jag inser att jag inte mår bra av att dricka för lite och dessutom blir hård i magen av det så går jag och hämtar ett till glas på studs. :)

Tänk på att ta det lugnt om du motionerar bara - bara lågintensiv träning i ketos, annars bränner kroppen muskler. :)

• bambi1

Hej allihopa!

Roligt att hitta detta forum! Jag är inne på dag 10 på ren kur... sitter nu uppe för att jag inte kan sova. Är det någon mer som upplever att det är så j*vla svårt att somna?

Jag bloggar även om hur det går för mig på: bambi.bloggagratis.se

Kram!

• Buslinna

bambi1,
    Välkommen! Jag är på dag nio för den här omgången. :)

Jag har också haft svårt för att somna, man blir som en duracellkanin ... Har inte hittat någon bra lösning på det, men för mig har det alltid varit i korta perioder - det kommer troligtvis att gå över.

• Smutt

var hos konsulenten idag. har gått ner 3,7 kilo sen förra onsdagen!!!
    visst 1,5 kilo är ju vatten men jag tycker ändå att det var en bra start!

ser fram emot en ny vecka med nya kilon att döda!

• Buslinna

Smutt,
    Det är ju super!! Grattis! :)

• Smutt

Yes! Idag är jag nere på 79! 80 strecket är förbi!

• bambi1

Det fortsätter neråt! Är så glad! Vågen visade 68 kg imorse, efter 11 dagars ren kur. Startvikt: 72,9 kg.

Köpte min sista (=tredje) ask med Cambridge idag, det kändes skönt, för jag vet att jag ska inte köra mer än 3 veckor ren kur, sen blir det upptrappning.

Läs gärna min blogg: bambi.bloggagratis.se (och lämna gärna en kommentar)

Är det föresten ingen annan som bloggar om sin viktminskning? Jag kan verkligen rekommendera det... skönt att skriva av sig lite och tänka på annat än mat :)

• zica

hej igen fick mitt paket idag men börjar semestern på måndag så ska starta 4 veckors lidande då =) Ne ska bli underbart att slippa känna sig sunkig =(

Buslinna: Undrar bara klarade dina 5,5 kg på en vecka med ren kur eller?

Vad tror ni jag kan nå för mål om jag äter cam frukost å middag men lunch en väldigt kolhydrats snål måltid på 4 veckor? Vägen 95kg nu =( med mina 165 cm ....

• Smutt

man räknar väl ca 1,5 till cirka 4 kilo i veckan tror jag.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7