• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • bambi1

Idag börjar jag sakta min upptrappning, eftersom om 11 dagar så ska vi till Göteborg och där ska jag klara av att äta en 4-rätters supé!

Men vad tror ni om denna upptrappning?
    Upptrappning:
    Dag 1-2: 100 gr. rostbiff
    Dag 3-4: 100 gr. rostbiff + en morot
    Dag 5-6: En kycklingfilé + en morot
    osv... (i 11 dagar)

Går det för sakta? Eller är det en lagom start? (Jag tar givetvis 3 påsar med Cambridge under dessa första dagar!!)
    Tar tacksamt emot tips!

bambi.bloggagratis.se

• zica

bambi1: Låter nog bra, bättre att du tar upptrappningen långsamt, kroppen vänjer sig bättre då!! Hoppas det går bra!! Berätta hur det gått sen!

Annars, en dag har gått och ett helt kg borta, vet att det är vatten men skönt att se att vågen kan rucka på sig =D, Ska iväg från onsdag och en vecka framåt, ska till min mor och dom har ingen våg så det blir roligt att se vad som hänt när man kommer tillbaka =)

• bambi1

Tjocksmockan: Jag har tidigare ätit middag med kyckling + grönsaker och sen på morgonen dagen efter fortfarande varit i ketos (jag mätte med sticka).. men det är ju väldigt individuellt!

Jag dricker Cola Zero varje dag! Skulle överleva annars! :)

• bambi1

Vågen har stått stilla nu i 5 dagar (på 68 kg)! Kan detta bero på mens (fick den i söndags)? Men att stå stilla så länge??

Jag var till och med ute igår på en riktig långpromenad och joggade i trappor... ändå står vågen stilla? Inte så bra för motivationen

bambi.bloggagratis.se

• Tanja.M

Hej

Jag säljer 2 Cambridge askar med Cappuccinosmak för 650kr. Jag har lagt in anonsen under rubrik "övrigt".

Jag klarade inte av att gå på ren kur så därför säljer jag mina askar.

P.S Jag bor i Stockholm.

• Hanna Andersson

Så nu är jag igång på "riktigt". Hade lite problem att få tag i påsar, nu när det är semestertider och allt =) Jag startar om min räknare så idag är Dag 1 av 44. Hmm låter länge.... Men det ska man väl klara med lite motivation och stöd. Just nu är jag pigg och glad. Får se hur det känns efter jobbet. Har ingen lust alls att åka och jobba när det spöregnar och åskar ute =/ Men man måste kunna betala påsarna man köper så det är bara att bita i det sura äpplet.

Ha en bra dag allihopa och kämpa på!

www.nogg.se/cambridgekuren

• zica

Spytt upp drinkarna två gånger nu, trodde det skulle gå bättre demma gång men detta fungerar ju inte för mig =(, så ledsen trodde detta var min grej, funderar på viktväktarna istället....

Iaf ska sälja mina cam drinkar å soppor, finns på köp och sälj............

=(

• bambi1

Va trist att det inte fungerade för dig Zica! :(

Idag så rörde sig äntligen vågen för mig... efetr att ha stått stilla på 68 kg i 5 dagar (troligen pga mensen) så visade vågen 67,4 kg imorse *jippee*.

Är på dag 18, började på 72,9 kg.

Började trappa upp för två dagar sen... har bara ätit 100 gr. rostbiff dom dagarna (utöver CK), idag ska jag äta 100 gr. rostbiff + en morot. Hoppas att ajg fortsätter och gå ner även under upptrappningen! :)

bambi.bloggagratis.se

• Buslinna

Här står det stilla. Troligtvis eftersom magen gör detsamma och så verkar jag samla på mig vätska under ägglossning. Men, förr eller senare måste det ju ge effekt! :)

zica,
    Varför kräktes du? Äcklig smak eller illamående efteråt (pga mineralkoncentrationen)? Har du provat de knep som finns för att komma runt problemen? Så tråkigt om det inte funkar. :(

Tjocksmockan,
    Jag skulle nog inte heller trivas lika bra utan min Sprite zero! Den är ju så gott som kalorifri (1 kcal per deciliter) och jag har inte märkt något försämrat resultat. Förut drack jag till och med lightcider, som jag sedan upptäckte innehöll äppeljuice (d'oh) - och jag gick ner en hel del då också.

Det här är första gången utan cider, så jag får väl se om det verkar göra någon skillnad. :)

Jag tuggar också sockerfritt tuggummi hela dagarna och dricker te med sötningsmedel ...

bambi1,
    Skönt att det har lossnat!!

• sofia.b

Jag har 55 Cambridge påsar med Cappuccinosmak som jag säljer för 600kr.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7