• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Buslinna

Det lossnade äntligen för mig i morse. Åtta hekto ner. Skönt!

• Smutt

I flera dagar har vågen stått stilla här med smittar det

• bambi1

Verkar så... förlåt att jag har smittat dig Smutt.

Fjärde dagen på raken visar min våg 67,4 kg. Snart köper jag en ny våg!

bambi.bloggagratis.se

• Buslinna

Min kropp gör alltid så. Vågen står blickstilla i flera dagar, alternativt pendlar upp och ner några hekto, men aldrig under min tidigare lägsta vikt. Sedan tar vågen ett stort skutt ner, som i går när jag plötsligt hade tappat åtta hekto. :)

Oroa er inte, det är klart att ni går ner i vikt, så det kommer! Och när det gör det brukar det komma med råge. :)

Tidigare när jag har pulvrat har jag varit på väg att ge upp flera gånger för att inget händer på tre dagar, fyra dagar, fem dagar ... Men den här gången bryr jag mig inte lika mycket - jag vet ju att det kommer förr eller senare och det är alltid lika kul att se den där nya siffran på vågen. :)

I dag upprepade jag för övrigt gårdagens vikt och räknar med att jag kommer att stå stilla, alternativt gå upp några hekto, i ett par dagar innan nästa kliv nedåt kommer.

• bambi1

Men det är ju så tråkigt när vågen står stilla, speciellt när jag gick ner lite varje dag första veckan... man blev sååå peppad (men det behövs ju också i början).

Men jag håller på och trappar upp så jag är ju glad så länge jag inte går UPP i vikt! Åt 2 påsar + middag igår och gör samma idag. Imorgon blri det nog en riktig frukost till och med!

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Idag rörde sig äntligen vågen neråt!

Efter 21 dagar på Cambridgekuren (15 dagar helt ren kur + 6 dagars sakta upptrappning) så väger jag 66,8 kg!!!

Så här har viktnedgången sett ut för mig:

Startvikt: 72,9 kg

Efter 1 vecka: 69,1 kg -3,8 kg
    Efter 2 veckor: 68 kg -1,1 kg
    Efter 3 veckor: 66,8 kg -1,2 kg

Totalt: -6,1 kg

bambi.bloggagratis.se

• Tjocksmockan

Efter exakt två veckor på ren kur står jag nu på 78,7 kg. Började på 85,9kg så det är en minskning med 7,2 kg på 2 veckor. GLAD!!!
    SKa börja trappa upp nu för semestern nalkas, men tycker det är lite synd för jag hade lätt kunnat fortsätta 3 veckor till och kanske hamnat på målvikten. Men får hoppas att jag inte går upp under semestern så får jag fortsätta sen...

• Smutt

Eftersom jag jobbar så mycket nu så kan jag inte köra ren kur då jag måste äta pedagogiskt med ungdomarna.

så idag gjorde jag såhär

Frukost: Vaniljshake

Lunch grillat kött och sallad

Middag planerar jag att äta en shake.

Låter detta som ett bra Upplägg ?

• Snowgirl84

Hoppas jag får vara med igen. Förra gången jag skulle börja fungerade inte alls. Kör igång idag igen. Startvikt: 73.6

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7