• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • PijtPalt

Njae ja har smygkollat igår (de har gått neråt)... men idag har jag inte vägt mig... tänkte ta det imorgon när jag har gått en vecka.
    Så resultat efter de kommer väl imorgon =)

Trist att du måste bryta... jag har varit sååå frestad att äta men jag har gett mig fan på de här nu och jag vill definitivt inte trilla ur ketosen.. de var en person som skrev igår att hon åt ett till två ägg om dagen utan att ramla ur ketosen och jag hade kunnat mörda för de... men jag vågar inte prova =) Vill inte falla ur ketosen nu när man väl är i den.

Sen är man ju lite självplågare också.. jag har lagat middag åt sambon några dgr och ikväll ska jag göra "nyttig" tacopaj åt henne... mest för att se om hon tycker om de... de är riktigt självplågeri men de går ändå rätt bra =)

Förövrigt har jag suttit och försökt hitta nyttiga recept på nätet som inte är så förbaskat jobbigt att göra... samt att de måste gå att frysa in och ta med.. eftersom jag är lastbilschaffis så är det micron som gäller varannan vecka... eller restaurang... men de är inte aktuellt..

Så jag ska laga matlådor att ta med.

Har ni tips på nyttiga, gärna GI inspirerade, måltider... som är lätta att göra och frysa in.. SKRIV!

Nu ska jag fa å handla...

Ha de bra!
    /Andreas

• matsod

Hejhej på er!

Jag är också kille som har kört ren kur i en vecka nu. Skall ner från ca 96 kg till kanske 75-80. Jag har läst igenom alla gamla trådar och inlägg och det har hjälpt mig massor, även om det enda jobbiga jag känta av var en huvudvärk som på nåt sätt satte sig mot ögat så jag såg lite suddigt. Men nu är det bra igen

Imorgon vägning och köpa nya påsar, spännande!

• PijtPalt

Matsod!

Härligr med någon i samma sits, inte sant ;)

Ja är ju kille, startvikt 91.1 och har är på 7:de dagen idag! Så nu får vi se hur det går för varandra! hehe... hur lång är du? Mitt mål är 75-77 kg

• matsod

1,78 lång. I motsats till dig så har jag inte direkt tränat innan, utan är bara fläskig

• PijtPalt

Hehe är också 1,78 =P

Ja men de har varit dåligt med träningen det senaste året =) Men jag har alltid varit kraftig... när jag var yngre var jag rent fet... i mellanstadiet typ. Sen blev jag smal i högstadiet och sen när man fick körkort och en stadig inkomst var de ju kört... =P Då gick man upp i vikt igen. Men nu ska den ner och hållas nere...

• matsod

Yeah, rätta takter.

Jag testade för nåt år sedan att helt enkelt bara äta typ hälften av vad jag brukar äta normalt och vips gick jag ner 1 kg i veckan, men så kommer man alltid till nån punkt där man börjar frossa loss igen... sabla spanienresa...

Men nu så skall det ändras kostvanor och promeneras (för att senare orka springa...)

och imorgon köpa nya påsar som verkligen inte innehåller tomatsoppa och cappucino.

• _golden_

Dag 4, hej och hå, vad det går.
    -2,5 kg. Så 2 kg vatten och ett halvkilo kanske i bästa fall? Jag är ivrig. Kan det inte gå lite snabbare? Eller funkar det inte så kanske?

Hur som, andedräkten är helt ok, jag är fortfarande rätt hungrig (men har inte tagit frukost-shaken ännu), fasen har jag inte hamnat i ketos eller? Igår visade stickorna ytterst små spår.
    wtf

• matsod

Så, nu varit och vägt mig. Ganska precis 4 kg på en vecka får väl ses som okej =) Nu blir det väl säkert inte så mycket nästa vecka men den som lever får se.

• PijtPalt

_golden_

Ja hade också hungerskänslor ända till dag fem.. vet ej om jag var i ketos lr inte... men nu känner jag ingen hunger alls (är på 8de dagen) Tror inte jag har gjort det igår heller..

I vilket fall som helst har jag också gått ner 4 kg... eller nästan iaf =) Nu väger jag 87,2 kg... startvikten var 91,1 kg... så de blir väl -3,9 kg om jag inte räknar helt fel... =)

• _golden_

Attans. Efter en 70 min joggingtur var jag så hungrig så jag kompletterade shaken med 15 mandlar och 100 g crabsticks. Undrar om/hur det påverkar?
    Reng logiskt så brände jag ju fortfarande mer på passet än vad jag tog in genom den extra maten, som dessutom inte innhåller i princip några kolhydrater alls?
    Vad tror ni?

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7