• matsod

Cambridgekuren - tråd nr 7

Hejhej på er!

Jag är också kille som har kört ren kur i en vecka nu. Skall ner från ca 96 kg till kanske 75-80. Jag har läst igenom alla gamla trådar och inlägg och det har hjälpt mig massor, även om det enda jobbiga jag känta av var en huvudvärk som på nåt sätt satte sig mot ögat så jag såg lite suddigt. Men nu är det bra igen

Imorgon vägning och köpa nya påsar, spännande!

• matsod

1,78 lång. I motsats till dig så har jag inte direkt tränat innan, utan är bara fläskig

• matsod

Yeah, rätta takter.

Jag testade för nåt år sedan att helt enkelt bara äta typ hälften av vad jag brukar äta normalt och vips gick jag ner 1 kg i veckan, men så kommer man alltid till nån punkt där man börjar frossa loss igen... sabla spanienresa...

Men nu så skall det ändras kostvanor och promeneras (för att senare orka springa...)

och imorgon köpa nya påsar som verkligen inte innehåller tomatsoppa och cappucino.

• matsod

Så, nu varit och vägt mig. Ganska precis 4 kg på en vecka får väl ses som okej =) Nu blir det väl säkert inte så mycket nästa vecka men den som lever får se.

• matsod

Ja, fy skäms. Jag sitter på jobbet med min gamla Lokaflaska med vatten och läser allt möjligt om Cambridge, Aspartam, hur man ska ändra kosthållning o sånt efteråt och har sån grym träningsvärk...

Jag köpte ett Nintendo Wii som motivation samt träningsredskap och körde en timme tennis i förrgår kväll. Jag kan inte spela mer än 5 minuter innan jag dryper av svett och är helt slut, så det *måste* vara nån slags träning. Man rör sig hela tiden och tar i som om det vore på riktigt och det måste ju vara bättre än att ta den timmen i soffan.

Sen promenixar jag när det går. Släpa omkring på en barnvagn upp och ner är inte heller så dumt.

Jag tror att man skall förstå att varenda rörelse är bra, jag sitter så sjukt mycket på jobbet så bara att måla en vägg på uthuset är bra för både mig och väggen

Sen har jag tillochmed börjat leta recept på god mat i lite lättare form. Galet

• matsod

Angående mineralvatten och så så sa min konsulent att man skulle passa sig för det pga av salterna som finns i det. Låter som det inte har med ketosen att göra utan mer för att man inte mår så bra av det. Däremot att bubbla vatten själv i sin soda stream var inga problem.

Jag vågar inte dricka lightläsk/saft. Kanske dumt men jag har bestämt mig. Otroligt vad man kan utsätta sig för med enbart vilja.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7