• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • PijtPalt

Personligen mår jag då bättre än jag gjort på länge. Är piggare och har allmänt mer energi än jag annars brukar ha. Kanske för att man får i sig allt de man behöver som man inte fick förr när man slarvade med kosten...

• PijtPalt

Och en sak till... du kan INTE ha läst på om cambridge om du säger att man bara tappar en massa muskler och vatten... när du skrev de så bevisade du precis hur okunnig du är i området.

• Buslinna

Tessan,
    Alla är vi olika och en metod passar inte alla. Jag mådde inte bra när jag provade viktväktarna - och det har jag gjort ett antal gånger.

Första gången jag satte igång med cambridge mådde jag illa i ett par timmar, sedan mådde jag bra igen. Och jag har varit betydligt piggare och gladare varje gång.

Du får självklart tycka och vara hur arg du vill (och jag får tycka att det är onödigt och dumt), men om man uttrycker sina åsikter som om de vore sanningar får man vara beredd på mothugg. Du kan ju exempelvis ta upp dina åsikter om VLCD som skadliga med Stephan Rössner och Karolinska som arbetar med metoden.

• bambi1

Tessan, detta är kanske inte den bästa tråden att hacka ner på VLCD... speciellt eftersom det fungerar väldigt bra för alla här inne!

Jag gick ner 6 kg på 3 veckor... och mådde toppen!

bambi.bloggagratis.se

• PijtPalt

Här äre dött...ingen som har nått att rapportera?

• genneth

Hej hopp,
    Det går framåt här,känner mig pigg och lättare.Även fast jag inte tycker att det syns direkt.Dock är det ganska trist måste jag säga.Man blir ju ganska osocial orkar liksom inte sitta och berätta för alla vad och varför.
    Men det positiva i det hela är ju att man har mkt roligt framför sig!Har även jag hittat en massa goda GI recept.
    Efter kuren ska jag unna mig något gott på helgen för att sen köra super nyttigt i veckorna.Fortsätter till onsdag och ser om jag pallar en 3:e vecka.
    Hoppas ni mår bra alla ni som kämpar på!
    G

• Linnsy

Jag har inte kommit igång på riktigt än, då jag blev sjuk strax efter den intensiva jobbveckan.

Det är bara hoppas att jag känner mig piggare snart så jag kan börja jag med.

Jag går å kikar i katalogerna på alla fina kläder i strl 34-36 som jag kunde ha förut.. o som jag hoppas kunna ha nån gång igen. :)

Va duktiga ni andra är! :)

• PijtPalt

FÖr mig rullar också dagarna på nu.. 11 dagen idag. Tänker inte lika mycket på att jag pysslar med kuren utan det börjar som bli vardag nu. Försöker komma mig ut på promenader varje dag.. igår blev det 7 km. Idag regnar det så ja lär väl bara gå 45 minuter eller nått sånt idag..

Vikten fortsätter att rasa av mig... har nästan gått ner 5 kilo nu... var tvungen att väga mig idag ...egentligen så ska jag bara väga mig en gång i veckan för att inte bli besviken om det står still. Hittils har det bara varit positiva besked iaf =) Vågen mäter även fett % och H2O% så jag har koll på att det är fett som försvinner iaf... sen hur exakta hemmavågarna är kan man ju fundera på men enligt den har jag tappat 2 % i kroppsfett.

Linnsy, krya på dig så du snart får börja.

Sen kan jag tipsa om en annan tråd som är rätt inspirerande eftersom den här är rätt död... är själv på båda forumen...
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23341311.html

• Buslinna

Har gått på kombinerad nu i några dagar, men har ätit vanlig lunch av sociala skäl. Nästa vecka blir det också kombinerat, men med bättre luncher.

I dag har jag hittills bara ätit pulver och jag dofthallucinerade nyss. Det är lustigt, har inte varit särskilt sugen på något specifikt under veckan, men så fort jag börjar pulvra igen så får man griller i huvudet. :D

Men, det går över och jag behöver avgiftas från de där tankebanorna som ju är en avgörande orsak till mitt egentliga problem.

Det går verkligen mycket snabbare att komma in i ketos och tappa vattenvikten nu när jag gjort det några gånger. Det är himla skönt, faktiskt.

• bambi1

Jag hittade mitt gamla "Hälsokort". Hälsokortet fick jag när vi i personalen fick besöka skolläkaren. Hon kollade vikt, blodtryck, puls, % kroppsfett, mm. Och då kom jag på nu att det skulle vara kul att jämföra med hur jag ligger till nu! Jag blev väldigt sporrad! Det var stoooor skillnad! Så sporrad så att jag gick ut på en långpromenad även fast jag redan hade promenerat (shoppat) idag. Hälsokortet är från december förra året.

15/12 - 2006 11/8-2007
    Vikt 68,1 67,6 kg
    Kroppsfett 34,8% 29,6 %
    Vatten 46,2% 51,3 %

Jag har minskat kroppsfettet med 5%, snacka om att jag blev förvånad! Det måste ju ändå bero på att jag har kört Cambridgekuren och sen börjat motionera? Jag är superglad! och känner mig väldigt sporrad!

Sen vet jag inte hur det där med vattnet i kroppen spelar roll... om det gör nån skillnad på hur vältränad man är eller nåt... men det är ju bra att det har ökat... för man skulle ligga mellan 40-60%.

bambi.bloggagrtais.se

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7