lillamejj,
Första gången som jag började pulvra mådde jag riktigt illa, var matt, kände mig febrig etc - under en förmiddag! Det gick över otroligt fort och det enda jag gjorde var att dricka mycket, mycket vatten (tror att jag dunkade ner fyra STORA glas iskallt vatten på en halvtimme) och ligga ner när det var jobbigt. Sedan släppte det och jag mådde hur bra som helst.
Framför allt alltså:
* Drick mycket mer vatten än du tror att du behöver! Det kan inte blir för mycket när kroppen håller på att ställa om. Spring hellre på toa ofta.
* Ligg ner och vila när det är sådär så att kroppen får en rejäl chans att hämta sig. Försök sova en stund om du kan - men tanka rejält med vatten först.
* Ät inget - det gör bara att du får börja om igen. Håll ut och kom ihåg att det kommer att gå över - troligtvis inom loppet av några timmar. Om du måste äta något, så ta som sagt något av det kolhydratssnåla som jag listade förut.
Om du har svårt med illamående och hunger i början finns det några fler knep att ta till:
* Dela upp portionerna på två och ät med andra ord oftare. Då slipper du blir tokhungrig mellan varven.
* Se till att alltid dricka ett glas vatten före och ett efter varje mål mat. Mineralerna och vitaminerna i pulvret kan göra att man mår illa, så se till att magen får lite vatten i botten, så att säga, och späd ut pulvret genom att drick även efter.