• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • PijtPalt

Savage

Ja men dåså =) Då kommer det "nästan" bara gå lättare för dig! =) Vissa dagar känns allt kanon medan andra känns lite tyngre. Det får du vara beredd på!

Men för det mesta går det som på räls när man klarat första veckan! Lycka till!

Jag är inne på 4:e veckan nu och har ungefär 6 kg kvar till min målvikt så de börjar gå gooode trögt nu... iofs nästan 2 kg/vecka men de känns som jag vill bli klar nuuu =) Hittils har jag tappat 9.5 kg.

• savage

PijtPalt
    Har du kört ren kur alla 4 veckor? Jag hoppas att jag skall kunna fortsätta på ren kur fram till jag åker till USA i mitten av september, där blir det väl lite blandat kan jag tänka mig men jag borde väl vara en bra bit på väg då så då kanske det är lättare? Jag har idag gått ner 4,4 enligt min våg som tyvärr inte är helt pålitligt så jag skall se när jag kommer till konsulenten på tisdag hur mycket det egentligen är men jag hoppas att det stämmer! Har ca 10 kilo kvar i såna fall... Idag är jag lite tröttare igen men det beror nog också på lite sömnbrist, sonen kom in inatt och sa att han hade fullt med räkor i sin säng så han har sovit hos mig och något mer omkring hoppande sparkmonster finns inte!

• PijtPalt

Jo jag har kört ren kur i 4 veckor på onsdag...började den 1/8 på 91.1 kg och idag väger jag 81.4 kg.

Men sen förra onsdagen äter jag antingen två ägg om dagen eller en liten bit kyckling. Är fortfarande i ketos och för mig gjorde det hela saken så mycket enklare när man ändå kan äta ett ägg eller två. Nu är det inte säkert alla klarar av det men jag gör det utan att det händer nått negativt. Tycker nästan det går snabbare nu...

• savage

PijtPalt
    Jag skulle nog inte våga att chansa, är lite så där att om jag tillåter mig någon så kan det lätt spåra ur är jag rädd för... Men upptrappningen lär väl bli något liknande tror jag. Skall köra minst en vecka till på ren kur, har bestämt mig för att ta en vecka i taget och känna efter. Har faktiskt mer energi idag men det pendlar under dagen, ett par timmar innan nästa måltid så blir jag tröööött... Men sen kan jag hålla igång ett par timmar.

• Snowgirl84

Efter många misslyckade komma igång försök är jag idag inne på dag 7 på ren kur. Jag är inte lika hungrig. Inte lika trött. Och jag är väldigt stolt över mig själv ;)

• PijtPalt

Snowgilr84

Lycka till och kämpa på =)

• savage

Så... Nu har jag varit hos konsulenten Min våg var inte pålitligt precis som jag misstänkte men jag har iallafall den första vecka: gått ner 3,2 kg, tappat 1 cm över byst, 7 cm över midja, 3 cm över rumpan, 3 cm över låren, 1 cm över knät och slutligen 0,5 cm över armen )))
    Så nu är jag taggad för ytterligare en vecka!

• Sillbritt

Savage:vilka bra resultat! Det måste ju kännas fantastiskt inspirerande! Har det varit en tuff första vecka?

• savage

Sillbritt:
    Nä, egentligen inte så tufft... De första tre dagarna var tuffa men från dag 4 så har jag mått toppen. Kan bli lite matt ibland men inte så att motivationen krymper. Det känns faktiskt lätt. Sedan när man får sånt här resultat så är det ju inget svårt att fortsätta!

• skratt

Hejsan Jag är alldeles ny här! jag är på dag 4 med CK och so far -3.1 kg. känns bra! börjar dock bli lite tufft nu , har ingen som kan peppa mig :/ allt ätbart lockar. allt sånnt jag avskydde i matväg innan har jag haft riktiga abstinens sug efter!! helt sjukt.

Hoppas de går bra för er alla andra! man blir ganska peppad bara av att gå in och läsa er allas inlägg om lyckade viktnedgångar!! kul kul!!

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7