• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Buslinna

Dree,
    Jättestarkt jobbat av dig!!

• Dree

Tack Buslinna! :)

Dag tre idag. Vrålhungrig och skakig, lite yr i huvudet också. *urk* Men jag biter ihop. Det kommer att gå över inom några dagar plus att jag har gått ned 2,4 kg på två dagar. :) Viktnedgången gör att motivationen hålls uppe, trots att det är verkligen tålamodskrävande och viljeprövande. :P

• lillamejj

hej.

Jag väger nu 70 kg, och jag vill gå ner till ca 58-60 kg.
    Jag har provat cambridge för längesen, och då klarade jag bara en enda dag!

Hur mycket har ni gått ner på 1-2 vecka/or?
    Några tips på hur man ska klara sig igenom?
    Jag vill verkligen gå ner i vikt!

• Dree

Lillamej:

Allt beror på hur mycket man har att gå ned när man börjar. Om du väger mer så går du ned snabbare till en början. Eftersom din vikt är "liten" går du kanske ned 4-7 kg på 2 veckor. Svårt att säga exakt.
    Förra gången jag körde Camgridge gick jag ned 7,2 kg på 3 veckor. Ca 6 kg på två veckor.

Ett tips är att slänga ut alla frestelser som finns hemma och rensa kylskåpet om det går. :) Det gäller att verkligen bita ihop och tänka framåt samt positivt. Det är bara några veckor det handlar om samt att det man kommer se i spegeln är det man längtat efter. :)

• lillamejj

Tack för svar Dree! :)

hmm, jag vet inte om jag vågar mig på det. Tror jag kommer falla för frestelsen ändå.

Vilket är bäst tror du?
    Börja äta lite mindre och träna mer?, eller prova på cambridge? gah, kan inte bestämma mig.

MVH lillamejj

• lillamejj

hej igen..

jag bestämde mig nu!

jag har precis tagit min första shake! (kakao), den gick faktiskt ner. Jag blandade den, och sen in i micron och det blev som varm oboy! gott faktiskt.

Vilka smaker tycker ni bäst om? några tips?!

MVH kristina

• Dree

Kul att du kom fram till ett beslut, lillamejj. :)
    Själv sitter jag nu och avnjuter en varm tomatsoppa. Gillar verkligen den. Sedan gillar jag mycket mintchoklad (fast den ger liten bismak i munnen efteråt, tycker jag) samt vanilj. Vaniljen är väldigt söt och blir jag sugen på något sött så tar jag den.

• lillamejj

aha! den tomatsoppan låter faktiskt god. men kokar du upp vatten och i kastrull då eller i micron? tror jag ska prova den!

kakao tycker jag är sån också, lite bismak.
    Men nu känner jag mig stolt som klarade!
    Har jordgubb på tur sen, vad tycker du om den?

• Dree

jag blandar soppan med kallt vatten och sedan bara in i micron :)

Jordgubb går att äta, men inget jag skulle beställa direkt. :) men smaken är som baken.

• lillamejj

haha! okej. hmm, får se vad jag tycker om den då. uuh, läskigt.

är det någon fara att ta munskölj? för det tog jag innan för att få lite bättre andedräkt!

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7