• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • neer

jag är inne på "den fruktade" tredje dagen. men än så länge går det faktiskt bra, känner mig lite matt & seg - men ingen rivhunger, mest ett sug efter sött, fett - kolhyrdater med andra ord

buslinna: tack för svar! okej, så kroppen bryter alltså ner muskler då? om man styrketränar då, tex kör pump eller core? tar kroppen skada av det?

bambi1: okej. hur mycket gick du upp sen? hur gjorde du med upptrappningen?

myggpippis: grattis!!!

• bambi1

neer: jag har inte gått upp nåt än.. jag fortsätter neråt, så jag är superglad! Men det gäller att hela tiden påminna sig om sina mål så att man inte faller tillbaka i gamla vanor!

Jag tyckte nog att fjärde dagen på ren kur var värst!
    bambi.bloggagratis.se

• Buslinna

neer,
    Kroppen börjar bryta ner muskler eftersom den inte kan omvandla fett till energi i tillräckligt snabb takt för att kompensera under intensivare träning. Det gäller vid allt som är mer ansträngande än promenader för muskler och lungor, så styrketräning är ingen bra idé.

Eftersom glykogendepåerna är tömda när man är i ketos och man heller inte kan fylla på med kolhydrater efter träning kan heller inte kroppen återhämta sig på ett bra sätt efter träning. Det är väl lite som att träna när man är sjuk - inte bra, helt enkelt. :)

• sofia.b

Hej!

Jag är en ny gammal cambridge användare som har börjat med cambridge igen. Idag är det min första dag och jag väger 94kg.
    Hoppas att få hjälp och stöd av er, eftersom jag tycker attt det är svårt att göra det här på egen hand.

• Sillbritt

Jag ville gärna ansluta till tråden. Har haft stor lärdom av att läsa era inlägg. Tänker själv börja i september. En fråga, ni som har använt kuren förut: har ni lyckats behålla vikten någorlunda? Tror jag läste att Buslinna gått ner ett antal kilo förut och bara studsat upp något.

sofia.b: Stort lycka till, nu! Fokusera på mål!

• bambi1

sillbritt: det är ca en månad sen jag slutade med kuren och jag går fortfarande ner.. läs gärna min blogg (klicka gärna på kategorin "Cambridgekuren & viktminskning": bambi.bloggagratis.se

• Buslinna

sofia.b,
    Välkommen!! Hur länge sen är det du pulvrade och hur gick det?

Sillbritt,
    Välkommen även du!

Jag har gått ner drygt 12 kilo, gått upp några och är nu återigen nere och nosar på "nya rekord". :) Nu äter jag både pulver och ett mål mat, så det går inte lika fort, men det funkar bra för mig! Att jag gick upp lite förut berodde på att jag först åkte utomlands och hade bestämt mig för att njuta av den grekiska maten och när jag sedan kom hem blev det jättestressigt och jag lyckades inte ändra några vanor då ... Nu försöker jag planera hur jag ska leva när jag är färdigpulvrad och tänker inte gå upp igen ...

Allt handlar ju självklart om att cementera nya vanor. Jag har bekanta som har gått ner mycket med VLCD och hållt vikten i flera år - genom att äta bättre och/eller börja träna regelbundet.

• Dree

Hej alla! Är ny här på forumet och har idag börjat min cambridgekur. Har läst tråden och verkligen blivit motiverad. Tanken är att gå ned 24 kg på förhoppningsvis 8-10 veckor. :) För att hålla min egen motivation uppe tänker jag skriva här och uppgradera er på min viktnedgång.

Har som mest vägt 112 kg och väger idag 84 kg, vilket är min startvikt. Ska ned till 60 kg.

Håll tummarna för mig!
    är verkligen imponerad av er alla som redan gått ned så mycket och hållit ut så länge!

• Buslinna

Dree,
    Välkommen och oj, vad mycket du redan har gått ner!! Suveränt jobbat!! Hur har du gjort den imponerande biten?

• Dree

Buslinna:
    tack för välkomnandet och tack så mycket. :) Det har tagit mig 4 år att komma ned till 84. Har prövat Viktväktarna under en viss tid, men eftersom matlagning inte är min starka sida orkade jag till slut inte med det. Har även kört Cambridge ett antal gånger men då som mest 3 veckor ren kur. Sedan uppehåll. :P Den här gången ska jag köra hela vägen ut. Förhoppningsvis håller jag ut.

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7