• Dree

Cambridgekuren - tråd nr 7

Hej alla! Är ny här på forumet och har idag börjat min cambridgekur. Har läst tråden och verkligen blivit motiverad. Tanken är att gå ned 24 kg på förhoppningsvis 8-10 veckor. :) För att hålla min egen motivation uppe tänker jag skriva här och uppgradera er på min viktnedgång.

Har som mest vägt 112 kg och väger idag 84 kg, vilket är min startvikt. Ska ned till 60 kg.

Håll tummarna för mig!
    är verkligen imponerad av er alla som redan gått ned så mycket och hållit ut så länge!

• Dree

Buslinna:
    tack för välkomnandet och tack så mycket. :) Det har tagit mig 4 år att komma ned till 84. Har prövat Viktväktarna under en viss tid, men eftersom matlagning inte är min starka sida orkade jag till slut inte med det. Har även kört Cambridge ett antal gånger men då som mest 3 veckor ren kur. Sedan uppehåll. :P Den här gången ska jag köra hela vägen ut. Förhoppningsvis håller jag ut.

• Dree

Tack Buslinna! :)

Dag tre idag. Vrålhungrig och skakig, lite yr i huvudet också. *urk* Men jag biter ihop. Det kommer att gå över inom några dagar plus att jag har gått ned 2,4 kg på två dagar. :) Viktnedgången gör att motivationen hålls uppe, trots att det är verkligen tålamodskrävande och viljeprövande. :P

• Dree

Lillamej:

Allt beror på hur mycket man har att gå ned när man börjar. Om du väger mer så går du ned snabbare till en början. Eftersom din vikt är "liten" går du kanske ned 4-7 kg på 2 veckor. Svårt att säga exakt.
    Förra gången jag körde Camgridge gick jag ned 7,2 kg på 3 veckor. Ca 6 kg på två veckor.

Ett tips är att slänga ut alla frestelser som finns hemma och rensa kylskåpet om det går. :) Det gäller att verkligen bita ihop och tänka framåt samt positivt. Det är bara några veckor det handlar om samt att det man kommer se i spegeln är det man längtat efter. :)

• Dree

Kul att du kom fram till ett beslut, lillamejj. :)
    Själv sitter jag nu och avnjuter en varm tomatsoppa. Gillar verkligen den. Sedan gillar jag mycket mintchoklad (fast den ger liten bismak i munnen efteråt, tycker jag) samt vanilj. Vaniljen är väldigt söt och blir jag sugen på något sött så tar jag den.

• Dree

jag blandar soppan med kallt vatten och sedan bara in i micron :)

Jordgubb går att äta, men inget jag skulle beställa direkt. :) men smaken är som baken.

• Dree

Tror inte det. Det är ju inget man sväljer. :)

• Dree

Jag vägde imorse 81,8 och startade på 84,2 i lördags. Så 2,4 kg på två dagar. :)
    Men ja har som mest vägt 112 kg. Planen är att ta sig ned till 58-60 kg. (är 167 cm lång)
    du då? :)

• Dree

Sillbritt: tack så mycket. :)

Lillamejj: De fyra första dagarna är värst. Det gäller att ta sig förbi dem. Dag fem brukar hungern vara ett minne blott och man är pigg och glad. Skäms inte för skivan du åt. :) Det är bara att fortsätta.

• Dree

Dag fem. Puh... det har varit en svår resa hit, men nu är det värsta över. Skönt. :) Hungern är nästan borta... kommer lite då och då bara och jag har gott ned 2,9 kg på fyra dagar. Får se vad vågen visar ikväll. :)

• Dree

jag håller med om att nutrilett smakar illa. Känns som att äta flytande sandpapper, tycker jag. :( Man kommer heller aldrig in i ketosen med Nutrilett eftersom det håller sig på 800 kcal/dag eller något sådant. Jag var konstant hungrig när jag prövade för många år sedan och måde bara sämre och sämre.

• Dree

Pijtpalt:
    Vad duktig du har varit!! :)

• Dree

Sillbritt: jo tack. Det går ok. :) Roligt är det inte, men man överlever. Imorgon ska jag väga mig då första veckan har gått så får vi se vad som har hänt. :)

Är det någon mer som upplever en enorm torrhet i munnen? Känns som om jag har saharaöknen i munnen. Trots att jag dricker 3 vatten om dagen så får jag det så där. Obekvämt för det ger en hemsk smak i munnen.

• Dree

Nu har första veckan gått. Har tappat 3,4 kg och med andra ord återstår nu 20,6 kg att gå ned. :)

• Dree

Veckans resultat.

Två veckor har nu gått och det ser ut så här:
    Start 84,2 kg, 99 cm i midja
    v 1. 80.8 kg, 92 cm i midjan
    v 2. 78,9 kg 89 cm i midjan.

Summa: 5,2 kg på två veckor, samt 10 cm i midjan. :)

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7