• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • PijtPalt

Jag tror de flesta här inne är rätt så pålästa om ämnet redan...

Personligen skulle jag inte börja på en sån här kur utan att läsa allt jag kunde hitta om de först. Man ska vara medveten om riskerna som finns... och fördelarna. Och efter det överväga om man ska använda sig av det eller inte.

• Buslinna

myggpippis,
    Grymt bra jobbat!! :) Och vilket veckosnitt du hade, över två kilo per vecka! Alltid lika kul att höra andras framgångshistorier också. :)

Nu har du kanske redan sagt det, men jag är jättetrött efter en lång dag och minns isf inte det - hur mycket vill du gå ner den här gången?

• PijtPalt

Väldans va lite rörelse de var i tråden idag...

• matsod

Ja, fy skäms. Jag sitter på jobbet med min gamla Lokaflaska med vatten och läser allt möjligt om Cambridge, Aspartam, hur man ska ändra kosthållning o sånt efteråt och har sån grym träningsvärk...

Jag köpte ett Nintendo Wii som motivation samt träningsredskap och körde en timme tennis i förrgår kväll. Jag kan inte spela mer än 5 minuter innan jag dryper av svett och är helt slut, så det *måste* vara nån slags träning. Man rör sig hela tiden och tar i som om det vore på riktigt och det måste ju vara bättre än att ta den timmen i soffan.

Sen promenixar jag när det går. Släpa omkring på en barnvagn upp och ner är inte heller så dumt.

Jag tror att man skall förstå att varenda rörelse är bra, jag sitter så sjukt mycket på jobbet så bara att måla en vägg på uthuset är bra för både mig och väggen

Sen har jag tillochmed börjat leta recept på god mat i lite lättare form. Galet

• Tessan 18/8

Jg har lite svårt att förstå hur ni kan pina er med shakes, det är ju rena svälten....
    Det är ju bara vätska och muskler som försvinner inte fett som ajg antar att ni vill bli av med..

• SuperSmulan

Kommentarer som ditt gör mig otroligt upprörd!! Du verkar som att du har spenderat tid i att läsa denna tråd och då har jag en fråga till dig. SER DU NÅGON SOM HAR EFTERFRÅGAT DIN ÅSIKT?? Var ligger kicken för dig att ens bemöda dig? Folk här kämpar och försöker att uppnå sina mål och behöver framförallt bli peppade. Alla gör sina val och det är det magiska i det hela, sedan att du inte förstår är inget du behöver dela med dig här! Du har väl vänner som du kan ventilera dina åsikter till. Eller, kanske inte.

• Tessan 18/8

SuperSmulan:

Som sagt alla har sina åsikter...och nej det är ingen som efterfrågat min åsikt men jag hade ingen aning om att det är otillåtet att skriva inlägg om ingen efterfrågat något...
    Du borde inte bli så upprörd om du vet att du gör rätt val av viktminskning.

Men jag önskar er alla som använder Cambridge kuren all lycka till att uppnå era mål och hoppas att ni kan ändra livsmönster vilket det hela handlar om och inte bantning vilket inte är lösningen på viktminskning.
    Tro inte att jag inte vet vad jag pratar om har själv gått ner 30 kg med Viktväktarna.

• PijtPalt

Tessan... i de här fallet är du helt ute och cyklar. Det luktar ju okunskap ända upp till Kiruna ffs... Du skriver att man bara tappar muskler och inget fett... alltså... har du en LÄST NÅGONTING om cambridge innan du uttalar dig? Gå hem till dett lilla viktväktarforum om de finns ett sånt och håll dig där istället... alternativet är att du läser på och kommer igen efter de...

• Tessan 18/8

PijtPalt och alla andra som reagerade på mitt lilla inlägg;

kritik måte ni tåla, och visst jag har läst på vad Cambridge är, min bästa väninna har prövat detta och mått piss så jag har fått uppleva baksidorna med Cambridge och blir arg när sådana kurer säljs som gör att människan inte mår bra.
    Mat måste man äta MAT annars fungerar inte kroppen och hjärnan som den ska.

Tack för mig, och förlåt mig om ni tog åt er alldeles för mycket men stå på er och vá stolta för den ni är!
    Trevlig helg!

• PijtPalt

Att EN person mår dåligt behöver inte betyda att kuren är dålig.

Hejdå...

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7