• PijtPalt

Cambridgekuren - tråd nr 7

Hejsan alla!

Andreas (Ja...ännu en kille, peppar peppar ;) heter jag, är 25 år, bor i Västerbotten. Är inte i planerna att gifta mig men ni hade ett så bra CK forum här så jag var tvungen att registrera mig =)

För tillfället väger jag 93,8 på 178 cm. Slåt man ut det på BMI kollen blir man deprimerad... men som tur är så är det inte enbart fett... har även tränat en hel del på gym så har rätt ok med muskler så BMI är väl lite missvisande i mitt fall. Dock så finns det att ta av... har fått uppdatera min garderob med större kläder med ljämna mellanrum sen man var 18. Tänkte sätta stopp för detta här och nu.

Har lovat mig själv att beachen 2008 ska bli min trevligaste beach-upplevelse och hoppas att CK kan hjälpa mig. Noteras är att jag aldrig testat pulverkurer för... knappt någonting annat heller. Försöker äta nyttigt men i dagsläget har jag svårt för att äta frukost... men det ska man väl försöka ändra på.

Den här kuren är egentligen rätt bra för mig på ett annat sätt också. Nämligen det att jag kör lastbil och ligger i den 2 veckor i månaden. När man gör det kan de va svårt att laga 3 ordentliga mål mat om dagen!

Jag kommer hänga här så länge det behövs för att uppnå min målvikt... som idag ligger på ungefär 80-85 kilo... är inte så brygg i antalet kg egentligen utan har hellre spegeln som värdemätare. Jag tror de är ruggigt bra att ha ett sånt här forum för att hjälpa och stötta varandra under resans gång...därför är jag här nu.

Har beställt allt via internet...kommer nog i övermorgon (och jag kommer starta påfäljande dag, alltså torsdag) Men jag funderar även på att kontakta en konsult... även om denna bor 8 mil härifrån. Under tiden har jag ert stöd hoppas jag =)

Tack så länge!

/Andreas, Västerbotten

• PijtPalt

Du de var då inte illa... ! Med tanke på att du redan var normalbyggd så tycker jag 6 kg på 15 + 6 dgr är riktigt bra!

Ja jag hoppas då bara jag får vara hemma i veckan (det ryktas om att nån av oss 4 på firman ska måsta åka å jobba på torsdag) så man får en bra start... tror det är bäst att få vara hemma när man startar kuren. Eller iaf inte behöva köra lastbil =P Med tanke på att man kan bli nog iriiterad redan som mätt när man hamnar bakom en turist med husvagn =P

• PijtPalt

Nu går startskottet! Hade redan gått ner av bara tanken på att börja med det här. Imorse vägde jag 91.1 jämfört med 93.8 för några dgr sen... men det var iofs olika placeringar ac vågen! Men men... nu börjar det!

• PijtPalt

Hur går det för dig supersmulan? Börjar det kännas lättare/bättre?

• PijtPalt

Genneth!

Härligt att även du börjat =P Då kan vi ju peppa vaandra lite =) Min sambo är inte så pigg på de jag gör...för hon tycker att jag duger som jag gör... och dessutom så är det jag som brukar stå för matlagningen =P Så nått stöd får man inte hemifrån iaf... =/

Lycka till iaf!

• PijtPalt

Ja man får ju hoppas de går lika lätt som dag 1 gjorde =P Isåfall är de enkelt... Dag 2, here I come.

• PijtPalt

Snart är andra dagen över. Än så länge inga problem... magen är lite lurvig bara =)

• PijtPalt

Jag var och promenerade igår men jag tänker ungefär som du... Ska inte köra för fullt under den första veckan..

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7