Cambridgekuren - tråd nr 7
Buslinna: va skönt!
Det verkar ha fastnat för mig igen... tre dagar på raken har vågen visat 67,4 kg..
bambi.bloggagratis.se
Buslinna: va skönt!
Det verkar ha fastnat för mig igen... tre dagar på raken har vågen visat 67,4 kg..
bambi.bloggagratis.se
Verkar så... förlåt att jag har smittat dig Smutt.
Fjärde dagen på raken visar min våg 67,4 kg. Snart köper jag en ny våg!
bambi.bloggagratis.se
Men det är ju så tråkigt när vågen står stilla, speciellt när jag gick ner lite varje dag första veckan... man blev sååå peppad (men det behövs ju också i början).
Men jag håller på och trappar upp så jag är ju glad så länge jag inte går UPP i vikt! Åt 2 påsar + middag igår och gör samma idag. Imorgon blri det nog en riktig frukost till och med!
bambi.bloggagratis.se
Idag rörde sig äntligen vågen neråt!
Efter 21 dagar på Cambridgekuren (15 dagar helt ren kur + 6 dagars sakta upptrappning) så väger jag 66,8 kg!!!
Så här har viktnedgången sett ut för mig:
Startvikt: 72,9 kg
Efter 1 vecka: 69,1 kg -3,8 kg
Efter 2 veckor: 68 kg -1,1 kg
Efter 3 veckor: 66,8 kg -1,2 kg
Totalt: -6,1 kg
bambi.bloggagratis.se
Andreas, lycka till! Jag gick ner 6 kg på 15 dagars ren kur + 6 dagars upptrappning, och detta forum var ett bra stöd! Jag skrev även blogg varje dag, vilket var väldigt skönt, skönt att skriva av sig och få kommentarer! Så det är ett tips!
bambi.bloggagratis.se
Ja, jag tycker att det är lättast att vara hemma i början också eftersom då slipper man vara runt mat och känna doften av mat (t.ex. när kollegor äter lunch). Det är också lättare att sysselsätta sig så att man inte tänker på mat, man kan t.ex. ta en promenad eller dammsuga eller nåt...
SuperSmulan - ge inte upp! Jag tycker att det hjälper mycket att dricka vatten... man blir liksom "mätt" av det och slutar då att tänka på mat! Och sysselsätt dig hela tiden! (t.ex. skriv blogg, det hjälpte mig!)
Jag gick ner 6 kg på 15 dagars ren kur + 6 dagars upptrappning! Så det är nog inga problem för dig.
Lycka till Linn! :)
Min favorit är choklad... jag brukar dricka BARA den... blir inte alls trött på den!
Jag skulle inte överlevt utan min Cola Zero... drack det hela tiden under ren kur! bambi.bloggagratis.se
Jag vägde mig varje dag när jag körde CK... gick ner varje dag första veckan... sen ca varannan dag :)bambi.bloggagratis.se
Tessan, detta är kanske inte den bästa tråden att hacka ner på VLCD... speciellt eftersom det fungerar väldigt bra för alla här inne!
Jag gick ner 6 kg på 3 veckor... och mådde toppen!
bambi.bloggagratis.se
Jag hittade mitt gamla "Hälsokort". Hälsokortet fick jag när vi i personalen fick besöka skolläkaren. Hon kollade vikt, blodtryck, puls, % kroppsfett, mm. Och då kom jag på nu att det skulle vara kul att jämföra med hur jag ligger till nu! Jag blev väldigt sporrad! Det var stoooor skillnad! Så sporrad så att jag gick ut på en långpromenad även fast jag redan hade promenerat (shoppat) idag. Hälsokortet är från december förra året.
15/12 - 2006 11/8-2007
Vikt 68,1 67,6 kg
Kroppsfett 34,8% 29,6 %
Vatten 46,2% 51,3 %
Jag har minskat kroppsfettet med 5%, snacka om att jag blev förvånad! Det måste ju ändå bero på att jag har kört Cambridgekuren och sen börjat motionera? Jag är superglad! och känner mig väldigt sporrad!
Sen vet jag inte hur det där med vattnet i kroppen spelar roll... om det gör nån skillnad på hur vältränad man är eller nåt... men det är ju bra att det har ökat... för man skulle ligga mellan 40-60%.
bambi.bloggagrtais.se
Buslinna: det ska ligga mellan 20-30% för tjejer...
neer: ungefär lika länge som jag körde Cambridge.. gick ner 6 kg. Läs gärna min blogg också: bambi.bloggagratis.se
Jag har också bara promenerat.. i ganska rask takt ibland..
neer: jag har inte gått upp nåt än.. jag fortsätter neråt, så jag är superglad! Men det gäller att hela tiden påminna sig om sina mål så att man inte faller tillbaka i gamla vanor!
Jag tyckte nog att fjärde dagen på ren kur var värst!
bambi.bloggagratis.se
sillbritt: det är ca en månad sen jag slutade med kuren och jag går fortfarande ner.. läs gärna min blogg (klicka gärna på kategorin "Cambridgekuren & viktminskning": bambi.bloggagratis.se
Sillbritt: tack! :) Jag hoppas att jag kan hjälpa er andra... det hjälper även mig att hela tiden tänka på att inte falla tillbaka i gamla vanor, genom att vara på detta forum och att blogga! :)
bambi.bloggagratis.se