Cambridgekuren - tråd nr 7
Och en sak till... du kan INTE ha läst på om cambridge om du säger att man bara tappar en massa muskler och vatten... när du skrev de så bevisade du precis hur okunnig du är i området.
Och en sak till... du kan INTE ha läst på om cambridge om du säger att man bara tappar en massa muskler och vatten... när du skrev de så bevisade du precis hur okunnig du är i området.
Här äre dött...ingen som har nått att rapportera?
FÖr mig rullar också dagarna på nu.. 11 dagen idag. Tänker inte lika mycket på att jag pysslar med kuren utan det börjar som bli vardag nu. Försöker komma mig ut på promenader varje dag.. igår blev det 7 km. Idag regnar det så ja lär väl bara gå 45 minuter eller nått sånt idag..
Vikten fortsätter att rasa av mig... har nästan gått ner 5 kilo nu... var tvungen att väga mig idag ...egentligen så ska jag bara väga mig en gång i veckan för att inte bli besviken om det står still. Hittils har det bara varit positiva besked iaf =) Vågen mäter även fett % och H2O% så jag har koll på att det är fett som försvinner iaf... sen hur exakta hemmavågarna är kan man ju fundera på men enligt den har jag tappat 2 % i kroppsfett.
Linnsy, krya på dig så du snart får börja.
Sen kan jag tipsa om en annan tråd som är rätt inspirerande eftersom den här är rätt död... är själv på båda forumen...
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23341311.html
Sötman i lightdrickan kan lura kroppen att den ska få kalorier eller nått sånt. Ärligt talat vet jag inte direkt heller varför man inte bör dricka light-läsk. För mig är de däremot inget problem då jag föredrar vanligt kranvatten eller en ramlösa framför cola,sprite,fanta,pepsi... tycker att sånt bara gör att man får en äcklig beläggning i munnen... så där har man ju tur.
Främsta tecknet jag fick när jag kom in i ketosen var då att hungern dämpades rejält.. kvar fanns bara suget som försvann så fort man hade annat att tänka på än just mat.
Köp Keto-Diastix annars... då får du det bekräftat. På Apokteket. Tror en förpackning med 50 stickor kostade 91 kr här hemma i min "by".
Normal fetthalt för kvinnor är 20-30 %
Normal fetthalt för män är 15-20 %
Källa
www.alternativahalsokliniken.se/bmi.PDF
Ähh... så hann bambi före medan jag letade källhänvisning =)
Ja kolsyran känns då verkligen långsökt...
Med tanke på att min "konsulent" (hon på sammet.se) sa nej till light-dricka men ja till mineralvatten så är de ju ännu skummare..
Ja de med osten lät otroligt tilltalande =) Men jag törs inte... vill INTE hamna ur ketos igen. Jag är rätt nöjd med min viktminskning ändå =)
De lät som att jag hamnat ur ketos tidigare...de har jag inte.
Hej och välkommen!
Ja kör bara promenader under ren kur. Tror inte jag skulle orka mer än så. Sen när jag har börjat upptrappningen ska jag smyga mig tillbaka på gymmet =)
Lycka till!
Vägning idag pga av att jag åker iväg på jobb imorgon som är min egentliga vägardag.
Startvikt 1/8-07 91,1 kg /BMI 28,8
Dagsvikt 14/8-07 84,9 kg /BMI 26,8
Viktminskning tot: -6,2
Viktminskning denna vecka: -2,3
Oj nu skrev jag i fel tråd också...
3:e veckan avklarad...gått ner prick 8 kilo totalt.
Nu ger jag fan i de här med ren kur och går över på kombinerat istället.
Tack tack...
Nä de har inte varit så jobbigt... så länge man har motivationen går det mesta... igår åt jag två ägg och i morse var jag fortfarande i ketos... så idag testade jag med säkert 12 kräftor =P Bara för att se liksom... om ja nu ramlar ur ketos så gör det inget eftersom jag ändå tänkt köra kombinerat men om jag kan äta några ägg om dagen och fortfarande vara i ketos kanske jag pallar att köra 2 veckor till =)
Fortfarande i ketos idag... samma utslag på ketos-stickan som vanligt =)
Idag åt jag en kyckling-file... får se imorgon hur det utvecklar sig...
Ett tips... om ni känner att motivationen tryter så är det lite mer rörelse i den här tråden. Massor med folk där.
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23341311.html
Vet inte om man får länka till andra forum men eftersom jag inte vet bättre så gör jag det iaf...
Savage...
Vilken dag är du inne på? Och förmodligen är du i ketos om du har minskade hungerskänslor och känner dig pigg!
Savage
Ja men dåså =) Då kommer det "nästan" bara gå lättare för dig! =) Vissa dagar känns allt kanon medan andra känns lite tyngre. Det får du vara beredd på!
Men för det mesta går det som på räls när man klarat första veckan! Lycka till!
Jag är inne på 4:e veckan nu och har ungefär 6 kg kvar till min målvikt så de börjar gå gooode trögt nu... iofs nästan 2 kg/vecka men de känns som jag vill bli klar nuuu =) Hittils har jag tappat 9.5 kg.
Jo jag har kört ren kur i 4 veckor på onsdag...började den 1/8 på 91.1 kg och idag väger jag 81.4 kg.
Men sen förra onsdagen äter jag antingen två ägg om dagen eller en liten bit kyckling. Är fortfarande i ketos och för mig gjorde det hela saken så mycket enklare när man ändå kan äta ett ägg eller två. Nu är det inte säkert alla klarar av det men jag gör det utan att det händer nått negativt. Tycker nästan det går snabbare nu...
Snowgilr84
Lycka till och kämpa på =)