• N&N

070707 tråd 7

Hej och grattis!!
    Härligt att vara fru! Vi hade som de flesta här en underbar dag, kväll och natt, kom isäng vid femtiden på morgonen och då var det ändå ett gäng som fortsatte festa. Vi hade inte ett enda sent återbud och alla stannade till minst tre-tiden på morgonen.

Dagen började med att jag och syrran var hos frissan, åt och drack champagne. Frisyren och sminket blev verkligen perfekt. Sen fotade vi oss och då regnade det väldigt mycket så vi fick ta plats under en stenbro med vatten i bakgrunden. Det gick bra även om fotografen var vimsig och inte hade någon plan B. Konstigt nog var jag superlugn hela dagen och freakade inte ut. När vi kom till feststället och vigselplatsen utomhus duggregnade det men vi bestämde oss för att köra utomhus ändå, alla gäster hade paraply. Vår värd kom fram till bilen och sa att vigselförrättaren inte fanns på plats, då blev jag första gången lite orolig, men de hittade honom plötsligt på gräsmattan då han hade smugit sig in :)

När vi skred runt huset in på gräsmattan mot vattnet till tonerna av Star Wars theme, gick det ett sus bland folk och alla skrattade och log. Jättehärlig stämning! Kände mig så vacker och våra små tjejer gick bakom oss utan problem och var så fina. När vigseln började slutade det att regna- äntligen! Vi minglade ute och skålade och sedan var det dags för middag med en massa spex och tal, Jeopardy om oss och för alla rätt fick vi pengar av våra föräldrar, skoleken, sång och dans av mina innebandykompisar, våra toastmasters hade förberett massor med kul grejer och allt var lagom långt. Buffén fick beröm och den fria baren gjorde stämningen ha ha ha. Kort och gott, dagen, kvällen och natten var superbra verkligen! Inga missöden alls och jag njööööt verkligen. Trodde att jag skulle bry mig om alla detaljer men jag vågade släppa loss helt och allt gick kanonbra.

Förresten, vi körde ju Dirty Dancing och Saturday Night Fever vilket blev en succé! Superkul för i gästboken har alla skrivit vår dans på kvällens höjdpunkt.

Återkommer med en länk till vår hemsida när vi har skrivit mer detaljerat om allt. Kram från en lycklig fru.

• N&N

Ho ho, hur gick det för alla???

• N&N

Hej tjejer!

Kom i natt hem från en två veckors semester på Mallorca, härligt med sol och bad! Nu var det dock inte smekmånaden då bägge barnen, svärmor + svärfar och mina föräldrar var med = många barnvakter. Det var skönt att komma ifrån och verkligen slappa men lite jobbigt att umgås så länge intensivt med våra föräldrar... Vi fick ca 35 000 kr i resecheckar som bröllopspresent + denna resa till Mallis så nu ska vi börja planera en tripp till Thailand tror vi, förhoppningsvis redan i vinter.

Dyker in här senare ikväll, ha det gott!

• N&N

JuliBrud07
    Thailand låter ju underbart! Den som väntar på något gott... :) Tyvärr kommer vi nog inte iväg i vinter då mannen börjar nytt jobb i augusti och de har som mest att göra efter nyårshelgen i ett par månader. Inte läge liksom att be om ledigt nu, men nästa höst eller vinter då SKA vi bara iväg. Skulle nog gärna åka iväg utan barnen också men har svårt med barnvakt så länge. Funderar dock på att åka en sista minuten i vår i en vecka bara vi och sedan på vintern sticka till Thailand alla fyra.

Brud 070707
    Vi hade 94 gäster, men då gav sambons föräldrar 35 000 kr till bröllopet som present och mina föräldrar vår Mallis-resa för fyra i present. Övriga gav presentcheckar hos Ticket + att ca 7 personer gav oss hela Höganässerien som vi hade önskat oss. De flesta par gav oss 500 kr tillsammans.

Skrattade gott idag... fick hämta ett paket på posten idag och var förväntansfull. När vi öppnade den var det en... ursäkta... skitful verkligen, tavla från sambons faster med släkt (de bor långt ifrån och vi umgås inte direkt med dem, no hard feelings men det har inte blivit så, de var inte på bröllopet).... alltså ni vet, en sån där reproduktion som liksom var hemsk.. sambon sa att vi kunde lägga den på vinden, men jag som är manisk rensare undrade vad den ska göra där för nääär ska vi sätta upp den... usch, jag låter så otacksam men tanken var god åtminstone. Vi som har sagt att det var så roligt att alla gav oss resecheckar och Höganäsprylar och inga konstiga saker som man hör talas om :)

• N&N

Tillbaka på jobbet efter en månads ledighet... älskar mitt jobb men oj vad svårt det är att komma igång. Ska hämta brudklänningen från kemtvätten på lunchen, har jag tur är den helt ren och jag kan sälja den vidare. Ska även till juvelaren och kolla om min ring går att minska i omgång. Har ju gått ned 7 kg sedan vi beställde den :)

Vad tomt det känns utan att ha bröllopet att planera! Ska dock ta tillvara alla råd här på BT om att lägga energin på kärleken och pyssla om mannen och familjen. Ikväll blir det en liten överraskning...

Förresten, vad fick ni i morgongåva? Jag hade ju köpt en Armaniklocka till min sambo som han blev riktigt glad över. Fick också en klocka! En riktigt bra och snygg en så vi köpte utan att veta klockor till varandra...

• N&N

Dalabrud-07

Vi har en på www.weddingannouncer.com, det är superlätt att lägga upp info och bilder där. Ikväll ska jag ladda upp ännu fler bilder, återkommer när jag är klar.

Brud 070707
    Tandemhopp låter ju kanonkul! Min arbetskamrat gifter sig om två veckor och har köpt en lyxig weekendresa till Barcelona till sin sambo. Det skulle jag också bli glad av.

• N&N

Någon som har fixat tackkort än? Var på Panduro på lunchen och köpte 60 stycken vita med kuvert. Det var struktur ornament på dem och jag ska även köpa transparent papper att skriva själva texten på.

Hur gör ni med era bröllopsgrejer, säljer ni dem?

Direkt efter bröllopet sålde jag alla vaser, ljushållare och vattenkaraffer här på BT. Igår la jag ut min brudklänning och det har redan ringt två tjejer som är intresserade. Nu återstår att se om den passar någon av dem. Dock har ingen svarat på mina annonser om ett par oanvända skor och alla bröllopstidningar... räknade att jag hade köpt tidningar för... gulp... över 2 000 kr... men oj vad jag har bläddrat och drömt mig bort :)

• N&N

Dalabrud-07
    Den ser ju jättebra ut, bra att du kom igång. Ikväll ska jag lägga in ännu mer foton men det är lite segt och tar lång tid.

Jag skickade in fotot till körkortet igår och ändrade alla kort och fakturaadresser, pust skönt att ha det gjort.

Är så glad, för idag ska en tjej köpa min brudklänning och plötsligt har jag 5 000 kr som jag inte hade räknat med! Ska iväg till Ikea, Asko och Mia och leta lampor :)

• N&N

Underbar klänning! Härligt med lite färg!

• N&N

helenrik
    Ha ha de ringde till oss med idag så lördag eller söndag är vi med där :)

Kul med rörelse här!

Var hos fotografen i söndags och hämtade alla skivor med våra bilder + några framkallade bilder. Gjorde tackkort, pysslade tre kvällar och skickade igår, pust det klart iaf. Fotografen är vi inte supernöjda med men det regnade så han gjorde sitt bästa. Nu ska en god vän som kan redigera bilder bra hjälpa oss, tackkortet blev supersnyggt.

• N&N

Gerda, vad fina ni var! Kul att få se.

Tackkorten har gått iväg för någon vecka sedan så nu ska jag försöka få in cd-skivor med bilder från folk och börja framkalla. Vill fixa albumen snart och titta på alla fina bilder och drömma mig tillbaka... :)

Svar på tråden 070707 tråd 7