• Brud 070707

070707 tråd 7

Eftersom de stängde ner får förra tråd så startar jag här en ny.

Nu sitter vi här dagen innan och ska egentligen till festokalen för att pynta och duka men istället sitter vi och skriver ut vigselprogram. Festprogrammet sitter vi också och redigerar då det inte ens är klart. Sucka...må vi hinna i tid!!!

• Svar på tråden 070707 tråd 7
  • Briljant

Vaknade av att det öste ner utanför fönstret! När ska detta regnoväder sluta? Jag är helt deppig. Det är tänkt att vi ska ha vigseln utomhus imorgon. Nu ser det ut som om vi tvingas ta till vår plan B, att vigas i konferenslokalen på restaurangen där vi ska ha festen. Jag vill bara gråta.....

• NollSju

Briljant: låt inte vädret förstöra din glädje! Tänk istället att er kärlek kommer värma allas hjärtan! Och vilken tur att ni har en plan B ifall vädret spökar! Jag försöker att tänka att det blir som det blir; vädret kan vi ju inte rå över. Även om det självklart vore UNDERBART med åtminstone uppehåll!

Märkligt va - jag har på nåt sätt alltid känt på mig att det ska regna på min bröllopsdag. Alla tiotalet bröllop jag närvarat vid har haft jättefint väder med solsken (oavsett årstid!) så på nåt sätt har jag känt att OM jag nån gång gifter mig så blir det regn. Jag är liksom en sån person som i många fall råkar ut för sånt. Bara att gilla läget! Det som är tråkigast är om det skulle regna så mycket att man inte kan ta foton utomhus....

• Briljant

NollSju

Vad fint sagt, att "vår kärlek komer värma allas hjärtan" Jag får tänka så. Jag har aldrig heller varit på ett bröllop med regn, och jag har nog varit på ca tio bröllop. Tycker bara man har sån extrem otur om det regnar på ens bröllopsdag. Men det är nog typiskt mig, tycker alltid jag har otur när det gäller viktiga saker. Jag har varit helt deppig hela förmiddagen, men jag ska försöka sluta tänka på det nu.

• eliin

Vad skönt att det snabbt startades en ny tråd...hann bli lite orolig

Hmm, dagen innan Dagen. Hade tänkt ta det väldigt lugnt idag men inser att det blir nog full fart ända till i eftermiddag i alla fall... Just nu står min m2b i badrummet och klipper sig, sen ska vi köra alla grejer till restaurangen där vi ska ha våran fest (bla en massa alkohol då vi fixar baren själv), vi ska checka in på hotellet och köra alla grejer för imorgon dit...sen har jag säkert glömt nåt oxå som jag kommer komma på precis när jag tror att vi är helt klara...
    men men, det är väl så det ska vara antar jag...

Appropå väder, just nu lyser solen utanför mitt fönster och det är 25 grader varmt, har varit så hela veckan...men till imorgon har de lovat 16 grader och regn, har lite svårt att tro på dem..men vi får se.. det är ingenting jag orkar oroa mig för...

Till alla: Ha en underbar bröllopsdag!!! Njut, njut, njut! Det ska jag

Kramar på er!

• NollSju

Briljant: Jag har också ofta otur när det är dags för stora saker; jag eller någon i familjen blir alltid sjuka till jul/påsk/resor osv. Saker ska alltid strula lite - kan aldrig ha riktigt flyt när jag förbereder stora händelser... Och så vidare och så vidare! Så regn imorgon lär det bli! Men jag ska _vägra_ låta mig nedslås av detta. Det SKA bli en härlig dag ändå och jag ska försöka njuta av varje minut!

Alla 070707-tjejer: Hur tillbringar ni denna sista dag innan bröllopet? Och vad gör ni ikväll - denna sista kväll som ogifta och syndiga *hehe*!

• Dolli

Halloj alla!

Jag är så sjukt nervös och stressig inför imorgon! Vi har haft massa små katastrofer senaste tiden, låste in nyklarna i bilen utanför systemet så vi inte kom där ifrån, glömde ställa in frys saker i frysen så de smälte och rann ut på hela golvet, datorn kollapsade osv. men det kommer att bli härligt imorgon!

Ikväll sover jag på hotell med mina tärnor!

Lycka till alla och själcklart kommer solen skina imorgon!

• NollSju

Hej Dolli! Vad mycket stul ni haft! Vi har också haft lite småskit: en bit av min kindtand lossnade oväntat för två veckor sedan, min m2b var sjuk i onsdags (magont, illamående mm), vår 5-åring är jätteförkyld osv. Vädret ska bli katastrof osv. Men jag känner att så länge alla är friska imorgon är jag nöjd!

Jag ska tillbringa några timmar till här på jobbet (sista dagen innan semestern - jippie!). Sen ska jag åka och handla lite mat och annat. I eftermiddag och kväll blir det lugnt. Mina föräldrar kommer, barnen kommer hem från sin farmor mm. Ska föröka ta det lugnt och njuta av förväntningarna! Inte många timmar kvar nu!!!!!

• glad tjej

Jag ligger hemma och kurerar mig då jag är jätteförkyld. Senare idag så ska jag förlänga mina naglar.

På SMHI visar de regn imorgon i götet. Känns som man har massor av otur.

• Bröllopstokiig

Hej brudar vill ocskå börja skriva på den nya tråden!
    Har precis varit och fixat naglarna, det blev kanonbra, lite svårt att skriva bara. Ha en bra dag och snart är det dags!!!!!
    Yeehaa
    kram Josefin

• NollSju

En liten fråga: kommer ni dricka nåt med alkohol idag? Jag sitter här och är sugen på ett glas bubbel för att fira att det snart är dags (om 24 timmar är jag fru C). Men jag vet inte om jag vågar dricka nåt idag. Vill liksom spara det tills imorgon. Äsch, vet inte riktigt hur jag ska göra! Kära problem!

Svar på tråden 070707 tråd 7