• Brud 070707

070707 tråd 7

Eftersom de stängde ner får förra tråd så startar jag här en ny.

Nu sitter vi här dagen innan och ska egentligen till festokalen för att pynta och duka men istället sitter vi och skriver ut vigselprogram. Festprogrammet sitter vi också och redigerar då det inte ens är klart. Sucka...må vi hinna i tid!!!

• Svar på tråden 070707 tråd 7
  • gift070707

Hej alla!

Blev oxå fru en 7 juli, tiden efter har vi bara myst så jag har inte varit här inne sen innan bröllopet.
    Har även en sida på familjeliv där jag hänger flitigt pga en bulle i ugnen, plussade 6 dgr efter bröllopet

kram till er alla

• förhoppningsis

ska ringa och kolla nar jag kommer hem fron brollopsresan, har inte borjat anvanda mitt nya namn annu da allt ar bokat i gamla + leg, pass, kreditkort mm inte ar andrade annu.

en sak att ta tag i nar vi kommer hem, mangder med plastkort som maste bytas...

• N&N

Hej tjejer!

Kom i natt hem från en två veckors semester på Mallorca, härligt med sol och bad! Nu var det dock inte smekmånaden då bägge barnen, svärmor + svärfar och mina föräldrar var med = många barnvakter. Det var skönt att komma ifrån och verkligen slappa men lite jobbigt att umgås så länge intensivt med våra föräldrar... Vi fick ca 35 000 kr i resecheckar som bröllopspresent + denna resa till Mallis så nu ska vi börja planera en tripp till Thailand tror vi, förhoppningsvis redan i vinter.

Dyker in här senare ikväll, ha det gott!

• JuliBrud07

N&N - Åh vad underbart det lät, jag vill oxå åka utomlands nu. Perfekt att ni fick såå bra med stålar till bröllops resan! :) Vi fick oxå vår resa betald av våra snälla gäster. :) Vi åker till Thailand i mars. Men jag hade bra gärna velat åka en vecka nu någonstans...

• Brud 070707

N&N hur många gäster hade ni?

• N&N

JuliBrud07
    Thailand låter ju underbart! Den som väntar på något gott... :) Tyvärr kommer vi nog inte iväg i vinter då mannen börjar nytt jobb i augusti och de har som mest att göra efter nyårshelgen i ett par månader. Inte läge liksom att be om ledigt nu, men nästa höst eller vinter då SKA vi bara iväg. Skulle nog gärna åka iväg utan barnen också men har svårt med barnvakt så länge. Funderar dock på att åka en sista minuten i vår i en vecka bara vi och sedan på vintern sticka till Thailand alla fyra.

Brud 070707
    Vi hade 94 gäster, men då gav sambons föräldrar 35 000 kr till bröllopet som present och mina föräldrar vår Mallis-resa för fyra i present. Övriga gav presentcheckar hos Ticket + att ca 7 personer gav oss hela Höganässerien som vi hade önskat oss. De flesta par gav oss 500 kr tillsammans.

Skrattade gott idag... fick hämta ett paket på posten idag och var förväntansfull. När vi öppnade den var det en... ursäkta... skitful verkligen, tavla från sambons faster med släkt (de bor långt ifrån och vi umgås inte direkt med dem, no hard feelings men det har inte blivit så, de var inte på bröllopet).... alltså ni vet, en sån där reproduktion som liksom var hemsk.. sambon sa att vi kunde lägga den på vinden, men jag som är manisk rensare undrade vad den ska göra där för nääär ska vi sätta upp den... usch, jag låter så otacksam men tanken var god åtminstone. Vi som har sagt att det var så roligt att alla gav oss resecheckar och Höganäsprylar och inga konstiga saker som man hör talas om :)

• Gerda

N&N

Låter underbart m Mallis! Vi åker nog oxå till Thailand i sen bröllopsresa, inväntar A's knäoperation innan vi kan åka. Så schysst att få resan i present! Det blir antingen nu i november eller i februari.

Vi måste spara lite till, men är så glad över att vi fick så mkt bidrag till resa OCH så många fina presenter också. Det värmer att ena vänner och familj är så generösa.

• JuliBrud07

N&N - Det låter som en bra ide! Då får ni resa mycket! ;) Haha det där med tavlan var ju kul! Jag är lika dan varför ska man spara på grejjer man aldrig kommer att använda, men samtidigt så har jag svårt att göra mig av med grejjer jag fått av någon... :S

• N&N

Tillbaka på jobbet efter en månads ledighet... älskar mitt jobb men oj vad svårt det är att komma igång. Ska hämta brudklänningen från kemtvätten på lunchen, har jag tur är den helt ren och jag kan sälja den vidare. Ska även till juvelaren och kolla om min ring går att minska i omgång. Har ju gått ned 7 kg sedan vi beställde den :)

Vad tomt det känns utan att ha bröllopet att planera! Ska dock ta tillvara alla råd här på BT om att lägga energin på kärleken och pyssla om mannen och familjen. Ikväll blir det en liten överraskning...

Förresten, vad fick ni i morgongåva? Jag hade ju köpt en Armaniklocka till min sambo som han blev riktigt glad över. Fick också en klocka! En riktigt bra och snygg en så vi köpte utan att veta klockor till varandra...

• förhoppningsis

i morgongava fick jag ytterligare en ring, vitt guld med 30-40 diamanter som ligger kant i kant runt hela... hade forst tankt ha den som vigselring men andrade mig sa da fick jag den i morgongava istallet.

Vad var det konstigaste ni fick i present?
    Vi fick en ritning pa en slaktgard som nog inte ens ar i slakten langre. Da menar jag inte en malning av huset eller sa utan snarare mer som ett utdrag ur fastighetsregistret i stort format, dar man ser hur fastigheten strackte sig och prickar och streck for vagar, hus osv.
    Vad i hela friden ska jag med den till??

Svar på tråden 070707 tråd 7