070707 tråd 7
Hej och grattis!!
Härligt att vara fru! Vi hade som de flesta här en underbar dag, kväll och natt, kom isäng vid femtiden på morgonen och då var det ändå ett gäng som fortsatte festa. Vi hade inte ett enda sent återbud och alla stannade till minst tre-tiden på morgonen.
Dagen började med att jag och syrran var hos frissan, åt och drack champagne. Frisyren och sminket blev verkligen perfekt. Sen fotade vi oss och då regnade det väldigt mycket så vi fick ta plats under en stenbro med vatten i bakgrunden. Det gick bra även om fotografen var vimsig och inte hade någon plan B. Konstigt nog var jag superlugn hela dagen och freakade inte ut. När vi kom till feststället och vigselplatsen utomhus duggregnade det men vi bestämde oss för att köra utomhus ändå, alla gäster hade paraply. Vår värd kom fram till bilen och sa att vigselförrättaren inte fanns på plats, då blev jag första gången lite orolig, men de hittade honom plötsligt på gräsmattan då han hade smugit sig in :)
När vi skred runt huset in på gräsmattan mot vattnet till tonerna av Star Wars theme, gick det ett sus bland folk och alla skrattade och log. Jättehärlig stämning! Kände mig så vacker och våra små tjejer gick bakom oss utan problem och var så fina. När vigseln började slutade det att regna- äntligen! Vi minglade ute och skålade och sedan var det dags för middag med en massa spex och tal, Jeopardy om oss och för alla rätt fick vi pengar av våra föräldrar, skoleken, sång och dans av mina innebandykompisar, våra toastmasters hade förberett massor med kul grejer och allt var lagom långt. Buffén fick beröm och den fria baren gjorde stämningen ha ha ha. Kort och gott, dagen, kvällen och natten var superbra verkligen! Inga missöden alls och jag njööööt verkligen. Trodde att jag skulle bry mig om alla detaljer men jag vågade släppa loss helt och allt gick kanonbra.
Förresten, vi körde ju Dirty Dancing och Saturday Night Fever vilket blev en succé! Superkul för i gästboken har alla skrivit vår dans på kvällens höjdpunkt.
Återkommer med en länk till vår hemsida när vi har skrivit mer detaljerat om allt. Kram från en lycklig fru.