• A+B

Festlokal Värnamo/Skillingaryd m. omnejd?

Hej!

Vi planerar att gifta oss i Småland nästa sommar. Det var dock ett tag sen jag bodde i Skillingaryd och vi har därmed inte så bra koll på vilka festlokaler som finns.

Har ni nåt tips på festlokal i närheten av Värnmo och/el. Skillingaryd?

Vi blir ca 90 gäster och det ska allra helst finns övernattning intill festlokalen... Tar gärna emot tips på lokaler som inte har övernattning också. Då får vi väl fixa buss till nåt hotell/vandrarhem...

/A

• Svar på tråden Festlokal Värnamo/Skillingaryd m. omnejd?
  • A+B

Hej! Vi har inte bestämt kyrka än. Det finns så många mysiga kyrkor i Småland, så vi tänkte hitta festlokal först och sen boka en kyrka i närheten.

Vi har varit på Toftaholm och kollat, det är verkligen det ultimata stället, men lite för dyrt... 1000 kr bara för middag och 3 glas vin... eller är det det normala?

Var på Isaberg, där ska dom ha jättebra mat har jag hört och det kostade typ 700 kr/person men då fick man fördrink o snittar + mkt mera vin jämfört med Toftaholm. Lokalen är dock lite för stor. Känns som att det finns risk at gästerna sprids ut och att det känns tomt.

Kompisar har pratat om PO:s lada utanför Skillingaryd och Åminne bruk utanför Värnamo, men vi har aldrig varit där... Vet ni nåt om dessa ställen?

En kompis hade hört talas om ett kloster utanför Värnamo där man kunde ha festen, nån som vet vad det kan vara?

• A+B

Just kollar vi lite på allt möjligt, både restauranger/herrgårdar och ställen dit man kan catera maten. Efter att ha kollat runt lite så hoppas vi komma på var och hur vi vill ha det.

Har för mig att Gästgivaregården är för litet för 90 gäster...???
    Ska kolla upp det, tack för tipsen!

Svar på tråden Festlokal Värnamo/Skillingaryd m. omnejd?