Festlokal Värnamo/Skillingaryd m. omnejd?
Jag har stenkoll på Värnamo men inte så mycket koll på S-ryd. Vilken kyrka ska ni gifta er i? Blir lättare att ge tips då!
Jag har stenkoll på Värnamo men inte så mycket koll på S-ryd. Vilken kyrka ska ni gifta er i? Blir lättare att ge tips då!
Det enda jag har erfarenhet av de ställerna som du nämner är Åminne bruk. Det är en häftig festlokal men kräver ganska mycket arbete. Det är en gammal industrilokal så glöm vit klänning med släp. Det är sot överallt MEN det är ett väldigt charmigt ställe att vara på! Var där på bröllop förra året och de hade verkligen lagt ner tid på att göra det mysigt, tyg i taket etc. Helheten blev kanon! Det är verkligen en helt unik lokal.
Kloster utanför Värnamo måste vara Nydala. De har en väldigt mysig kyrka där i alla fall. Jag vet inte om man kan hyra själva godset som ligger bredvid längre. Det är ingen restaurang i alla fall utan i så fall catering som gäller.
Det finns en supermysig restaurang i Värnamo som heter Gästgivaregården. De har mycket god mat, det är lagom stort och som gjort för en romantisk stämmning. Har prisuppgifter någonstans här hemma då vi samlade in offerter till vårt bröllop.
Är det rastaurang ni vill vara på?
Hoppas jag kan vara till någon hjälp i alla fall!
Vi hade vårt bröllop på Solgården utanför Bor. Lokalen är superbra. Stort kök, rum där man kan ha buffén, rum med kakelugn osv. Jag vet personer som har haft 120 gäster där. På övervåningen finns det bar och dansgolv. Dessutom finns det två riktigt stora verandor som är perfekta om det regnar. En uppe och en nere. Vi kunde inte haft en bättre lokal. Den kostade 1900 kr att hyra med både över- och undervåning. Ljudanläggning på undervåningen inkluderat.
Den ligger vid vattnet (Hindsen) och många brudpar anländer dit med båt. Jag vet bara att man får boka i riktigt god tid om man ska ha bröllopet under sommarmånaderna.