• MrsB2B

Ledsen...

Svensexan går av stapeln imorgon. Jag litar inte på min fästmans bror och kompisar. De är trevliga på många sätt men har en rätt omogen attityd till alkohol med mera. De skämtar om att hyra en strippa och bara tanken får mig att vilja gråta av förödmjukelse. Jag vet dessutom att min blivande inte skulle gilla det. Jag blir jätteledsen om de inte respekterar det och det har jag sagt.
    Dessutom oroar jag mig för att de ska sätta press på honom att supa skallen av sig. Han är oerhört stressad just nu pga jobbdeadlines och har inte tid att vara bakfull. Bror och kompis som inte fattar hans jobb-börda tar inte hänsyn till det.

Jag ska prata med min fästman. Det viktigaste för mig är att han säger ifrån och säger nej till nått han inte vill vara med på. Det kan hända att brodern och kompisarna driver med mig men det kan också vara så att de inte gör det.
    Ville bara skriva av mig. Återkommer på söndag och berättar hur det gått.
    mvh M.
    (Och förresten, om du vill debatera strippors vara eller inte vara, schas, fel tråd.)

• Svar på tråden Ledsen...
  • littlepixiegrl - Mrs B

Bra att du ska prata med din fästman. I slutändan är det ju inte hans bror och kompisar du behöver lita på utan din fästman och det är viktigt att han vet hur du känner det!
    Hoppas allt går bra! KRAM, från en MrsB till en annan ;)

• sahlena

Jag är orolig för samma sak jag också, att dom super skallen i bitar och fixar strippa/or.. Har försökt skoja till det och genom det sagt att jag inte vill att dom ska göra det. Nu är det ju karlar vi snackar om och dom måste man ju säga direkt till och inte snacka runt.. så. Återkom jag håller med dig!

• Joleen

MrsB2B:

Vart bor du? Min fästman ska nämligen vara med och ordna en svensexa imorgon men han känner inte mannen något vidare. Jag har ganska bra koll på vad de ska hitta på. Det kanske är din blivande?

• MrsB2B

Tack Mrs B. Min nick stämmer inte riktigt längre, efter lite krångliga byråkratiska krumbukter blir jag Mrs H-B och han blir Mr H-B. Han lägger till mitt namn och jag lägger till hans. Det har verkligen förvirrat Engelsmännen...
    Angående svensexa så kan jag inte göra mer. Det knäppa är att min blivande aldrig ville ha nån svensexa överhuvudtaget, han liksom jag fattar inte poängen.
    Mvh. M.

• MrsB2B

Joleen, var bor du? Vi bor i Hatfield i Hertfordshire. Jag tror inte nån av våra kompisar är förlovad med en svenska men jag kanse missat nått.
    mvh M.

• Joleen

MrsB2B:

Ok, synd, jag bor i Göteborg. Anledningen till att jag tänkte att det kanske var samma gäng är att killarna velat ha strippa (men valt bort det för brudgummens skull) och för att de garanterat kommer supa honom såååå full, tyvärr. Min fästman är nära vän till arrangören och ska bara köra båten som hans ska åka wakeboard efter.

Hoppas det går bra! Prata med mannen, han förstår dig säkert!

Kram!

• Ester W

Jag tror att många blivande brudar är oroliga för detta, jag var det oxå. Men det otroliga hände, när svensexan var slut kom några ur svensexsgänget tillsammans med min blivande man hem till oss, de skulle ringa efter taxi. Min blivande man var nyktrast av dem....

• MrsB2B

Ester W, snyggt nick, är du en badnymf som namnet antyder? Skönt att höra att det inte måste gå åt skogen med alkohol med i bilden.

Joleen, jag hoppas de tänkt låta honom åka wakeboard innan all sprit hälls i honom.

mvh M.

• Brud i Thailand....

Visst kan jag tänka att det kan bli jobbigt för sin blivande. Å andra sidan, de är vuxna män och kan säga nej. Kan de inte det, så.. får de väl stå sitt kast men det behöver inte alls vara så illa som det låter. Har de verkligen så hemska "vänner"? Eller är det så i den vänkretsen så får de ju skylla sig själva som utsätter varandra för samma sak.
    Min M2b hade 30-års-svensexa för en kompis o de hyrde in strippa. Men allt gick väldigt "lugnt o trevligt" till. "Offret" satt o försökte tänkte på annat när tjejen gjorde sitt bästa för att se lockande ut.
    Min M2b vill faktiskt inte heller bli förlöjligad utdragen på svensexa o har själv nämt det för sina vänner. Jag hoppas att de tänker till o gör så att han får roligt, jag får väl hinta lite till pojkarna o hoppas de är förståndiga nog att lyssna liiite.

Svar på tråden Ledsen...