• MrsB2B

Ledsen...

Svensexan går av stapeln imorgon. Jag litar inte på min fästmans bror och kompisar. De är trevliga på många sätt men har en rätt omogen attityd till alkohol med mera. De skämtar om att hyra en strippa och bara tanken får mig att vilja gråta av förödmjukelse. Jag vet dessutom att min blivande inte skulle gilla det. Jag blir jätteledsen om de inte respekterar det och det har jag sagt.
    Dessutom oroar jag mig för att de ska sätta press på honom att supa skallen av sig. Han är oerhört stressad just nu pga jobbdeadlines och har inte tid att vara bakfull. Bror och kompis som inte fattar hans jobb-börda tar inte hänsyn till det.

Jag ska prata med min fästman. Det viktigaste för mig är att han säger ifrån och säger nej till nått han inte vill vara med på. Det kan hända att brodern och kompisarna driver med mig men det kan också vara så att de inte gör det.
    Ville bara skriva av mig. Återkommer på söndag och berättar hur det gått.
    mvh M.
    (Och förresten, om du vill debatera strippors vara eller inte vara, schas, fel tråd.)

• Svar på tråden Ledsen...
  • Engäst

Vad skönt för dig! Och skönt att du inte kände dig "hotad" av en strippa. Kan hålla med dig om att det moraliska i detta kan diskuteras! Men, slutet gott, allting gott!

Lycka till med bröllopet.

• Ester W

Vad skönt MrsB2B, då fick du samma härliga slut på oroligheterna för svensexan som jag hade. Och att våra m2b var de nyktraste. Min blivande sa nu i efterhand att det var bra att han inte var så jätte påverkad, för att det var kul att kunna komma ihåg alla roliga saker de hade gjort.

• Nickolina

Min bästa kompis som skall gifta sig har en man som jobbar i rumänien.. PÅ en fest där hade hans rumänska kolleger fixat en strippa som en present "to the nice swedes" Strippan hade sin ahllick med sig och gav både min väninnas kille och hans kompis en lapdance som iofs min vänninas blivande var sådär förtjust i (sa han iallfall...innerst inne tyckte han nog det var mysigt) Min vän skrattar i hjäl sig när hon berättar denna historia och det tycker jag är ett tecken på en avslappnad kärlek. Vad gör det om någon placerar en annan kvinna i knät på er man om han ej bestämt det själv? Det är inte hans idé och inte hans fel. Hur lite litar ni på era män eg. Sen kan man ju diskutera hur fräscht det eg är att hyra in en strippa...tacky anser jag men det finns värre saker anser jag....men att lämna honom för en sådan sak...Oj om NI ¨å är nervösa inför svensexan..vad tror ni HAN är? om han vet att ni blir lacka och kan göra slut för saker hans polare hittar på....slappna av flickor...han skall ju gifta sig med er!!!! han skiter väl i strippan för guds skull.

• Afrodite76

MrsB2B - har haft ett samtal med min blivande och han förstår mig helt och hållet och har även lovat att inte åka dit och har även talat om det för dom andra.

Soofia - jag menar inget illa om Holland eller personer som kommer från Hollan. Har en ingift släkting från Holland så ta det inte så himla personligt. Jag VET att han inte skulle ta droger ELLER göra bort sig på något sätt då jag verkligen litar på honom MEN vill ändå inte att han åker dit, känns inte bekvämt. De som vill åka iväg med honom brukar åka dit emellanåt och festa på klubbarna så det är rätt oskyldigt men som sagt så vill jag att han stannat kvar i Sverige.

• Soofia

Afrodite 76. Jag är bara så trött på att höra dessa clicheer om Holland, och du bidrar tyvärr till det.

Dessutom, om du inte kan lita på din M2B (han bestämmer väl själv och kan säga nej i fall de skulle hamna på en coffee shop)så är det väl något som inte stämmer. Du kommer ju inte att kunna kontrollera allt han gör under en hel livstid, så det är kanske dags att släppa kontroll behovet.

Nickolina, ja, precis det är så man ska reagera. De är ju vuxna människor som kan ta sitt eget ansvar. Bara för att de är i en grupp ed sina vänner betyder inte att de har blivit 3 åringar som inte kan säga ifrån.

Mvh,

• Mrs 2007

Om man inte kan lita på varandra, hur kan man då gifta sig......

??????

• Soofia

Mrs 2007

My point exactly!!!

• Afrodite76

Men ärligt talat Soofia om du läser det jag skrev så LITAR JAG PÅ HONOM, annars skulle jag väll aldrig vara tillsammans med en honom, eller hur???
    Jag har aldrig och kommer aldrig kontrollera honom. Sluta upp med att säga att det vore så, för det är det inte. För mig får han gå på strippklubb elr dyl om han så vill svensexa elr inte, jag vet var jag har honom MEN det jag skrev är att jag vill att de stannar i Sverige.

• Afrodite76

MrsB2B - vad skönt att hans svensexa gick bra

• Soofia

Varför vill du då fortfarande inte att han åker dit???? Om du litar så mycket på honom som du säger borde det viktiga vara om han själv vill åka dit och inte vad du helst vill. Inte att säga att han vill, herregud jag känner varken dig elle din sambo, men jag tycker att et är en väldigt konstigt sätt att å ena sidan säga att man litar på någon och å andra sidan skriva "men vill ändå inte att han åker dit, känns inte bekvämt". Nej för dig ja precis...Så för att du inte ska gå oroligt under en helg (om du så litar på honom borde du inte behöva bli orolig? Eller så är kanske problemet att du inte litar tillräckligt mycket på dig själv...)ska han inte göra en sådan resa...
    Nej, du det är verkligen inte min syn att se på hur ett förhållande ska fungera...Och man får väl ha sin egen åsikt på ett forum.

Och en strippklubb är en strippklubb, spelar nog inte så stor roll o det är här eller där....Han är ju fortfarande en vuxen männsika som kan säga ifrån....

• Afrodite76

Som du själv säger Soofia så känner du inte oss. Jag kan tala om för dig att han rest mycket ensam under vårt förhållande, bott i Thailand i omgångar, i månader, utan att jag sagt något om det, tvärtom, det var jag som sporrade han till att uppfylla sin dröm. Vad förknippar många Thailand med? Jag litar på honom och jag behöver inte förklara mig mer för dig varför jag inte vill att han åker någonstans med grabbarna över helgen. Som du själv säger, han är en vuxen människa och säger ifrån och det har han sagt, till sina vänner, hade han verkligen hel hjärtat velat åka dit så hade han sagt ifrån till mig, det är inte en förtryck man jag ska gifta mig med! Att vara orolig betyder inte att man bara kan vara orolig för att någon är otrogen. Man kan vara orolig för andra saker som att något händer och visst kan saker hända här hemma också men då finns även jag här.

Förstår inte ens varför jag förklarar mig för dig. Jag har min åsikt och du din, ingen har rätt eller fel i det utan känner olika inför frågan.

• c_t

Jag skulle bli glad om min m2b fick en svensexa utomlands! Vad roligt för honom att se ett annat land och komma iväg med grabbarna!

• Soofia

Afrodite, precis alla får ha sin åsikt! Livet skulle ju vara tråkig om alla tyckte likadant.

Önskar iaf dig och din sambo en underbar bröllopsdag.

Mvh,

Svar på tråden Ledsen...