• MrsB2B

Ledsen...

Svensexan går av stapeln imorgon. Jag litar inte på min fästmans bror och kompisar. De är trevliga på många sätt men har en rätt omogen attityd till alkohol med mera. De skämtar om att hyra en strippa och bara tanken får mig att vilja gråta av förödmjukelse. Jag vet dessutom att min blivande inte skulle gilla det. Jag blir jätteledsen om de inte respekterar det och det har jag sagt.
    Dessutom oroar jag mig för att de ska sätta press på honom att supa skallen av sig. Han är oerhört stressad just nu pga jobbdeadlines och har inte tid att vara bakfull. Bror och kompis som inte fattar hans jobb-börda tar inte hänsyn till det.

Jag ska prata med min fästman. Det viktigaste för mig är att han säger ifrån och säger nej till nått han inte vill vara med på. Det kan hända att brodern och kompisarna driver med mig men det kan också vara så att de inte gör det.
    Ville bara skriva av mig. Återkommer på söndag och berättar hur det gått.
    mvh M.
    (Och förresten, om du vill debatera strippors vara eller inte vara, schas, fel tråd.)

• Svar på tråden Ledsen...
  • MrsB2B

Tack Mrs B. Min nick stämmer inte riktigt längre, efter lite krångliga byråkratiska krumbukter blir jag Mrs H-B och han blir Mr H-B. Han lägger till mitt namn och jag lägger till hans. Det har verkligen förvirrat Engelsmännen...
    Angående svensexa så kan jag inte göra mer. Det knäppa är att min blivande aldrig ville ha nån svensexa överhuvudtaget, han liksom jag fattar inte poängen.
    Mvh. M.

• MrsB2B

Joleen, var bor du? Vi bor i Hatfield i Hertfordshire. Jag tror inte nån av våra kompisar är förlovad med en svenska men jag kanse missat nått.
    mvh M.

• MrsB2B

Ester W, snyggt nick, är du en badnymf som namnet antyder? Skönt att höra att det inte måste gå åt skogen med alkohol med i bilden.

Joleen, jag hoppas de tänkt låta honom åka wakeboard innan all sprit hälls i honom.

mvh M.

• MrsB2B

Afrodite 76: Jag antar att du menar att de ska åka till Amsterdams sexkvarter tex. (Iofs finns det annat att göra i Holland men med anledning av hur du skriver...)

Om min blivande gick med på att följa med skulle han inte vara den man jag trodde och jag skulle lämna honom, så allvarligt ser jag på saken.

Stå på dig ang din blivandes svensexa om du också känner så, var allvarlig och visa att du tar det personligt om de gör nått okänsligt. Berätta vad du tycker om vad det nu är du misstänker att de ska göra och visa hur ledsen du är över att de ens tänkt på att
    kränka dig så (om det är så du känner det). Det viktigaste är att du pratar ut med din blivande så han är på det klara med vad du tycker, hur du känner och hur han ska hantera grupptrycket.

Jag tar det väldigt personligt hur män behandlar och ser på andra kvinnor och hoppas alltid andra kvinnor gör detsamma.
    Lycka till,
    Mvh M.

• MrsB2B

Soofia; du har helt rätt. Det är upp till honom, det är inte vårt ansvar att se till att våra respektive inte gör korkade saker. Tråkigt att så många (delvis jag själv) ser så ensidgt på Holland. Jag tror inte att Afrodite 76 menade att Red light district och coffee shops är det enda som finns i Holland, bara att det gällde sånt i det här fallet. Pja. vad vet jag...

Jag vill tillägga att jag tycker man har en skyldighet att låta folk veta var man står i saker som är viktiga om de riskerar att göra en illa samt att jag efter ett prat med min blivande helt litar på honom.

Det börjar förresten verka som om bror och vänner bara retades med mig vad gäller strippor osv.
    mvh M.

• MrsB2B

"Och förresten, om du vill debatera strippors vara eller inte vara, schas, fel tråd." skrev TS.
    Men..eftersom ni vill förstå och frågar kan jag väl svara på vad jag blir illa berörd av:

För att han ser en annan kvinna naken?
    Nä, kvinnokroppar i sig är ju vackra och nakenhet är ju inget fult men i en striptease-situation handlar det ju om en sexualiserad kropp och om att han ska eggas upp till åtrå. Jag skulle bli ledsen om hans kompisar (som ju ock är mina) uppmuntrar åtrå till en annan kvinna, som om de vill påpeka att jag inte duger och att han borde se sig om efter andra kvinnor. Visst man kan debatera monogamins vara eller inte vara men just i vårt fall funkar monogami och vi vill hålla oss till det. Att han eggas upp till att åtrå en annan kvinna är inte förenligt med monogami.

För att du anser att det är kvinnoförnedrande, kränkande och ett steg tillbaka för jämställdheten?
    Ja, så kan man förenkla det. Därmed inte sagt att alla erotiska uppträdanden går att dra över samma kam. Som så mycket annat i postmodern kultur handlar det om inramning, vem som tjänar pengar på vad, vem som tittar, hur de ser på världen osv. Politik helt enkelt. i just det här fallet med strippor på svensexor tycker jag att de ideologiska konsekvenserna är obehagliga och destruktiva.

För att du är svartsjuk?
    Nej, det har inget med saken att göra i mitt fall.

Tackar som frågar,
    Mvh M.

• MrsB2B

Min blivande kom just hem från sin svensexa och jag är så glad. Han är nykrast av alla och är nöjd med det, de andra ragglar omkring och vet knappt vad de heter men verkar glada. Ingen strippa blev det och det är viktigast för mig.
    De sköt Paintball i tre timmar (var lite avis, det hade varit kul!) och gick sedan på japansk restaurang. Själv har jag haft det lugnt och skönt.
    Tack till er som engagerat er.
    Mvh M.

• MrsB2B

Och så ska jag tillägga att de just rusade in hojtandes 'Happy Wedding!!!' (jo lite konstigt men de ör rejält på lyset) samtidigt som de kastade konfetti. Riktigt gulligt!
    Snälla pojkar, borde fattat att de retades.
    Mvh m.

Svar på tråden Ledsen...