• Soofia

Ledsen...

Hej,

Personligen tycker faktiskt att det är upp till brudgummen. De är vuxna männsikor som borde kunna säga ifrån själva herregud. Man kan ju inte kontrollera allting hela tiden, du får väl lita på honom. Att prata med honom är kanske ingen bra idé, han kanske inte vill dessutom känna att du är orolig och får skuldkänslor för att han ska ha sin svensexa...

Afrodite 76, jag är halv holländska och så in i bomben trött på sådana kommentar...Har varit i Amsterdam en antal ggr, aldrig rökte och bara för att man åker till Amsterdam betyder inte att man ska till Red Light district och coffee shops...Dessutom skulle då frågan kanske vara: Vad har din M2B för vänner???? Och samma som till TS...Han är vuxen och kan väl ta eget ansvar...

• Soofia

MrsB2B,

Tack. Jo klart att det är i denna sammanhang de tänker på Holland, men jag har hört det så många ggr att jag blir bara trött o irriterad när jag läser den typen av beskrivning...Nåväl...när jag sedan skrev att jag ine tyckt att TS ens borde säga allt detta till sin blivande borde jag kanske ha förklaratmig lite bättre: är man på väg att gifta sig med varandra så betyder det i min värld iaf att man känner varandra rätt så bra, och att hennes blivande borde veta hur en sådan svensexa skulle påverka henne. Som sagt han är ju vuxen och borde kunna motstå sådant!

Ja, du kompisar o släktingar vet ofta exakt på vilka knappar de ska trycka för att göra en arg eller orolig...

Tänker du någonsin åka till Amsterdam så kan jag rekommendera massa aktiviteter som har ingen med de två nämnda förut, det är bara att fråga;-D

Trevlig helg!

• Soofia

Afrodite 76. Jag är bara så trött på att höra dessa clicheer om Holland, och du bidrar tyvärr till det.

Dessutom, om du inte kan lita på din M2B (han bestämmer väl själv och kan säga nej i fall de skulle hamna på en coffee shop)så är det väl något som inte stämmer. Du kommer ju inte att kunna kontrollera allt han gör under en hel livstid, så det är kanske dags att släppa kontroll behovet.

Nickolina, ja, precis det är så man ska reagera. De är ju vuxna människor som kan ta sitt eget ansvar. Bara för att de är i en grupp ed sina vänner betyder inte att de har blivit 3 åringar som inte kan säga ifrån.

Mvh,

• Soofia

Mrs 2007

My point exactly!!!

• Soofia

Varför vill du då fortfarande inte att han åker dit???? Om du litar så mycket på honom som du säger borde det viktiga vara om han själv vill åka dit och inte vad du helst vill. Inte att säga att han vill, herregud jag känner varken dig elle din sambo, men jag tycker att et är en väldigt konstigt sätt att å ena sidan säga att man litar på någon och å andra sidan skriva "men vill ändå inte att han åker dit, känns inte bekvämt". Nej för dig ja precis...Så för att du inte ska gå oroligt under en helg (om du så litar på honom borde du inte behöva bli orolig? Eller så är kanske problemet att du inte litar tillräckligt mycket på dig själv...)ska han inte göra en sådan resa...
    Nej, du det är verkligen inte min syn att se på hur ett förhållande ska fungera...Och man får väl ha sin egen åsikt på ett forum.

Och en strippklubb är en strippklubb, spelar nog inte så stor roll o det är här eller där....Han är ju fortfarande en vuxen männsika som kan säga ifrån....

• Soofia

Afrodite, precis alla får ha sin åsikt! Livet skulle ju vara tråkig om alla tyckte likadant.

Önskar iaf dig och din sambo en underbar bröllopsdag.

Mvh,

Svar på tråden Ledsen...